کره جنوبی نگران از پیامدهای اقتصادی جنگ اسرائیل و فلسطین

تهران- ایرنا - وزارت بازرگانی کره جنوبی درباره تبعات اقتصادی جنگ اسرائیل و فلسطین هشدار داد و گفت این درگیری منجر به بلاتکلیفی در بازار و نوسان بیشتر قیمت نفت خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از کریا تایمز، چو کیونگ هو وزیر بازرگانی کره جنوبی درحالی خواستار رصدکردن کامل و برنامه های اقتصادی اضطراری شد که درباره تبعات اقتصادی جنگ فلسطین و اسرائیل هشدار داد و افزود این درگیری به بلاتکلیفی در بازار و نوسان قیمت نفت منجر خواهد شد.

براساس داده های وزارت اقتصاد و بازرگانی کره جنوبی وی این اظهارات را در طول جلسه با مقامات وزارت بازرگانی ابراز کرد تا راه هایی برای به حداقل رساندن تاثیرات این درگیری بر اقتصاد کره جنوبی پیدا کنند.

وزیر بازرگانی کره جنوبی گفت: «بازار مالی بین المللی واکنش های محدودی به این جنگ نشان داده است، اما بلاتکلیفی درباره آینده بسیار بالاست و لازم است مبادلات مالی و خارجی بازارها از نزدیک و ساعت به ساعت رصد و برنامه های اضطراری برای سناریوهای متفاوت اتخاذ شود.»

این مقام کره جنوبی در پایان خاطرنشان کرد نوسانی بزرگ تر نیر در بازار نفت جهانی قابل پیش بینی است و دولت باید اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه اختلال در ذخیره را انجام دهد. قیمت های جهانی نفت به سرعت و به دلیل نگرانی درباره اختلال در ذخایر و خروجی از مناطق خاورمیانه افزایش یافته است. کره جنوبی حدود ۶۷ درصد از خرید نفت خام و ۳۷ درصد گاز را از خاورمیانه وارد و تامین می کند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی‌نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha