معاون وزیر علوم: پیش‌نویس آیین‌نامه نشان مسئولیت اجتماعی تدوین شد

شهرکرد - ایرنا - معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پیش نویس آیین نامه نشان مسئولیت اجتماعی براساس دستور رییس‌جمهور به این وزارتخانه برای طراحی این نشان، تهیه و تدوین شد.

به گزارش ایرنا، عبدالحسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست با جمعی از استادان گروه معارف و استادان مدعو افزود: نشان مسئولیت اجتماعی در سطح استادی، کلیت دانشگاه و دانشجویی طراحی شده است چرا که دانشگاه نسبت به جامعه پیرامونی خود و به حوادث و رویدادها ، مسوول است.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه در راستای مسئولیت اجتماعی باید مسائل حوزه پیرامونی را شناسایی و مطرح کند و برای حل آن‌ها گام بردارد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر استادانی در دانشگاه‌ها حضور دارند که فراتر از درس و بحث‌های دانشگاهی مسئولیت‌پذیرانه وارد صحنه حل بسیاری از مشکلات شده‌اند.

کلانتری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه باید کارهای کشور را به جوانان سپرد، اظهار داشت: دانشجویان امروز با تمام تفاوت‌هایی که وجود دارد افرادی مسئولیت‌پذیر، کوشا و توانمندی هستند و تجربه نشان داده با اعتماد می‌شود کارهای بزرگ را به آن‌ها سپرد.

وی ثبت و ضبط خاطرات استادی را از جمله ایده‌های مطرح عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود استادان خاطرات خود را که بار تربیتی، فرهنگی و شیوه کلاس‌داری که مبتنی بر مهارت استادی و شاگرد پروری است، را ثبت و ضبط کنند.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دوران دانشجویی تنها زمان درس آموختن نیست بلکه همه در این دوران به دنبال یافتن راه زندگی و شناسایی هویت نهایی خود هستند که مابقی آجرهای زندگی خود را به روی آن نصب کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط استادان با تشکل‌ها، هیات‌ها و کانون‌ها افزود: ارتباط استادان دانشگاه با مجموعه‌ها و تشکل‌ها، هیات‌ها و کانون‌های دانشجویی قانونی شکل گرفته در محیط دانشگاه می‌تواند منجر به ایجاد اتفاق‌های بزرگ در دانشگاه شود.

کلانتری ادامه داد: به طور یقین خلاق‌ترین، فعال‌ترین و پرآینده‌ترین جوانان همین دانشجویان عضو تشکل‌ها و انجمن‌های علمی هستند و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها باید زمینه ایجاد این ارتباط را فراهم کنند.

وی گفت: نسل گذشته با نسل امروز تفاوت جدی و شکاف ارزشی ندارد، بلکه شیوه رسیدن به هدف‌ها، ارزش‌ها و آرمان‌ها متفاوت است.

به گفته کلانتری، ضرورت دارد که دانشجویان در دوره تحصیل آداب و اصول نقد، تفکر، اندیشه‌ورزی و صبور بودن را بیاموزند و مسوولان فرهنگی باید در این بخش‌ها بیشتر کار کنند.

قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی در امور فرهنگی، اجرایی و مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز یکی از علت‌ها و چرایی عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی را شکست هیمنه پوشالی این رژیم عنوان کرد.

رشید جعفرپور اظهار داشت: در عملیات اخیر اشراف اطلاعاتی قوی حماس علیه رژیم صهیونیستی به خوبی نشان داده شد.

وی گفت: ایجاد زلزله سیاسی در تل آویو و نشان دادن آسیب‌پذیری رژیم عاضب اشغالگر قدس، یکی از نتایج عملیات اخیر جنبش حماس به شمار می‌رود.

قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی در امور فرهنگی، اجرایی و مالی وزارت عتف ادامه داد: توسعه،تقویت اعتماد به نفس و انسجام این جبهه و متوقف شدن پرونده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که برخی‌ها علنی و یا به صورت مخفی کاری‌هایی را انجام می‌دادند از دیگر دستاوردها و پیامدهای عملیات اخیر جنبش حماسه علیه رژیم صیونیستی است.

وی با اشاره به دگردیسی رفتاری برخی کشورها نسبت به رژیم صهیونیستی یادآور شد: همچنین در حوزه بین‌المللی کشورهایی که پشت رژیم صهونیستی بودند اقدام عملیاتی خاصی در این خصوص انجام ندادند و بیشتر به گفتار درمانی پرداختند و این بیانگر دگردیسی رفتاری این کشورها است که موجب تقویت انزوای اسرائیل می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف ایران تقویت حماس و مقاومت است به همین دلیل وجه همراهی ایران کمتر نشان داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد دارای ۶ هزار و ۵۳۰ دانشجو، ۴۰۰ استاد و ۲۳ هزار و ۲۲۰ دانش آموخته در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha