۲۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رهبری به صنایع خراسان شمالی تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار سفر مقام معظم رهبری برای ارتقای زیرساخت معادن و رونق صنایع استان تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا ، سالگرد حضور و سفر هشت روزه مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ به خراسان شمالی نقطه عطف و بستری برای پیگیری روند توسعه این استان شده است.

به نحوی که همواره روزهای میانی مهرماه به عنوان سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی زمینه و ظرف زمانی برای بحث پیرامون چند و چون روند توسعه استان ، پیگیری طرح و مصوبات سفر، بررسی روند تحقق و اجرای انها و در نتیجه ارزیابی روند توسعه خراسان شمالی نزد کارشناسان ، مدیران و فعالان رسانه ای شده است.

حسین حاجی بگلو مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اختصاص اعتبار به بخش معدن در سفر رهبر معظم انقلاب به استان و اجرایی شدن مصوبات این سفر، سبب ارتقای ۱۰ درصدی در زیرساخت های این بخش شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از سفر معظم له به استان، زیرساخت های بخش معدن در استان بسیار ضعیف بود اما با اختصاص اعتبارات، زیر ساخت های معدنی ارتقا یافت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: برای توسعه زیرساخت های معدن و صنایع معدنی استان در سفر مقام معظم رهبری، ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب و جذب شد.

وی با اشاره به پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن استان از محل مصوبه های سفر رهبری گفت: بخش زیادی از این تسهیلات برای ایجاد، توسعه و تکمیل طرح های ناتمام و تامین سرمایه در گردش در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

جذب تمامی اعتبارات سفر رهبری در شهرک های صنعتی

حاجی بگلو درباره مصوبه های سفر مقام معظم رهبری در زمینه تامین زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی استان گفت: تمامی مصوبه های سفر رهبر معظم انقلاب در بخش شرکت شهرک های صنعتی استان احجرایی و اعتبارات جذب شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: در این سفر تامین هشت میلیارد ریال برای طراحی و ایجاد تصفیه خانه شهرک صنعتی بیدک مصوب و تامین شد.

وی اجرای پروژه شبکه توزیع برق فشار متوسط و اجرای شبکه توزیع گاز در شهرک تخصصی فرش و توسعه خوشه های صنعتی کسب و کار از جمله آبنبات و فرش دستباف را از دیگر دستاوردهای این سفر عنوان کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: همچنین ۲۰ میلیارد ریال برای کمک به ایجاد زیرساخت های شهرک های خوشه فرش دست باف در بجنورد از دیگر برکات این سفر است.

خراسان شمالی با دارا بودن بیش از یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha