۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85255574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان: نیاز دهه هشتادی‌ها را بشناسیم

اصفهان_ایرنا_مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه باید نگاه‌ها متحول شود گفت: خواسته‌ها و نیازهای دهه هشتادی ها را باید شناخت و برای تبلیغ آنها برنامه ریزی کرد.

به گزارش ایرنا،حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی فوقی روز چهارشنبه در جلسه نقد و بررسی فعالیت‌های محرم و صفر استان اصفهان اظهار کرد: خط مقدم تبلیغات اسلامی در کف میدان بر عهده فعالان فرهنگی و هیات های مذهبی است.

وی ایجاد تحول را یکی از نکاتی دانست که از سوی رهبر کبیر انقلاب به مردم و مسئولان مخابره شده است، اضافه کرد: امام با آمدن خودشان دنیا را تکان دادند و این مهم است که شخصی با سنی بیش از ۷۰ سال تحولی بین المللی را ایجاد کردند و به ما آموختند که برای تحول هیچ وقت دیر نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برای ادامه مسیر نورانی انقلاب نیاز به تحول داریم، اظهار کرد: مسئولان باید سیر تحول را در خود ایجاد کنند تا عملکرد موفقی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما باید خودمان را با تغییرات آرمانی تغییر دهیم، ادامه داد: ما هر روز با جوانانی رو به رو می‌شویم که باید خود را با آنها و بر پایه آرمان‌های انقلاب همراه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فوقی با اشاره به اینکه تغییر افراد به پیشرفت امور کمکی نمی‌کند، اضافه کرد: باید نگاه‌ها متحول شود، امروز بچه‌های دهه هشتاد نگاه متفاوتی دارند و باید خواسته‌ها و نیازهای آنها را بشناسیم و برای تبلیغ برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ارتباط با جوانان امروز ،فضای مجازی است، ادامه داد: باید راهکارهای ارتباط با این قشر را در فضای مجازی کشف و روی آن برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تکریم جوانان از دیگر نیازهای امروز است، گفت: ما در شهرستان‌هایی مانند خور و بیابانک تجربیات زیادی داریم که باید به دیگر نقاط تسری یابد.

وی با بیان اینکه نسل فعلی نیاز به تحول و تفاوت را در عمل و نگاه مسئولان دارد، گفت: ما باید از روش‌های علمی برای جذب و تبلیغ استفاده و بار دیگر جابربن حیان و ابوعلی سینا را تربیت و باید برای جوانانمان الگوسازی درست داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین فوقی با بیان اینکه تحول نوین در تبلیغ اسلام در دستور کار ادارات استان اصفهان قرار گرفته است، ادامه داد: ما سعی داریم تا نخبگانی را در سطح استانی، ملی و بین المللی معرفی کنیم چرا که این امر بهترین تبلیغ و برندسازی برای اسلام است.

اصفهان در اجرای برنامه فرهنگی پیشتاز است

رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست با بیان اینکه اصفهان در برنامه‌های فرهنگی پیشتاز است، گفت: اصفهان ظرفیت فرهنگی عمیقی داشته و باید همواره در این زمینه پیشران باشد کما اینکه طی ۲ سال گذشته اتفاقات بسیار بی نظیری با تغییر مدیریت رقم خورده که در کشور ممتاز بوده است.
حجت الاسلام باباخانی تصریح کرد: اصفهان استانی نخبه پرور با سلایق مختلف است،لذا هماهنگی و مدیریت در این استان کار بسیار سختی است و بودجه و اعتبارات تبلیغات اسلامی در استان اصفهان با انتظارات همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه هر اتفاقی که در اصفهان می‌افتد حتی از تهران هم جلوتر است، گفت: در تهران جریانات سیاسی بیشتر از جریانات دینی حاکم است و این در حالی است که در اصفهان جریانات دینی و تبلیغی بیش از جریانات سیاسی مورد توجه است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه‌های فرهنگی و هیات های مذهبی اصفهان در ایام محرم و صفر ابراز داشت: تمامی تمهیدات لازم در ستاد استان‌ها و در مراکز فرهنگی و هیات‌های اجرایی هماهنگ شده است.

رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه آسیب شناسی و الگوسازی ابتکارات برنامه‌های محرم و صفر باید از سوی نهادهای اجرایی در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شود، گفت: در استان اصفهان مجموعه‌های فرهنگی و قدیمی وجود دارد که می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه امروزه جریان تبلیغ بسیار پیچیده شده است، افزود: در گذشته برخورد با نوجوانان و جوانان راحتتر بود اما امروز مخاطبان حتی در فضای مجازی تحت بمباران‌های تبلیغی هستند.

حجت الاسلام باباخانی با بیان اینکه فضای تبلیغ امروز باید متفاوت از گذشته باشد، ادامه داد: باید مخاطبان به صورت هوشمند دسته بندی شوند و مخاطب از نظر وضعیت اقتصادی، فکری، جایگاه اجتماعی و … دسته بندی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha