حماس بجای یک عکس یادگاری، با آلبوم پیروزی بازگشت

تهران- ایرنا- «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی اگرچه عملیات «طوفان الاقصی» را برنامه‌ریزی دانست اما تاکید کرد: حماس به سرزمین‌های اشغالی وارد شد که با یک عکس یادگاری برگردد اما با آلبومی از دستاورد و پیروزی بازگشت؛ پیروزی که رژیم صهیونیستی را شوکه کرد.

به گزارش ایرنا، «طوفان الاقصی علل و چشم‌انداز» عنوان نشستی بود که امروز (چهارشنبه ۱۹ مهر) در دفتر «جمعیت دفاع از ملت فلسطین» برگزار شد؛ نشستی که در آن «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی و «رضا میرابیان» کارشناس مسائل غرب آسیا، ابعاد مختلف عملیات طوفان الاقصی و نبرد جاری بین حماس و رژیم صهیونیستی را مورد واکاوی قرار دادند.

یک هولوکاست واقعی در غزه در حال وقوع است

حماس بجای یک عکس یادگاری، با آلبوم پیروزی بازگشت

ابوشریف از استاندارد دوگانه آمریکا در این قضیه رونمایی کرد و گفت: وقتی «شیرین ابوعاقله» که خود دارای تابعیت آمریکایی بود به شهادت رسید، هیچ مواضعی از سوی بایدن صورت نگرفت اما وقتی یک گروهی در سرزمین اشغالی که مشغول رقص‌ هستند، مورد حمله قرار می‌گیرند، این مساله به موضوعی مهم و مورد توجه رئیس جمهور آمریکا تبدیل می‌شود. آمریکا آنچه که در راستای منافع خود باشد، می بیند و آنچه برخلاف اهداف این کشور باشد، محکوم می‌کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه آنچه که امروز در غزه انجام می‌گیرد و در صفحه تلویزیون دیده می‌شود، یک هولوکاست واقعی است، گفت: رژیم صهیونیستی انواع بمب‌های ممنوعه بین‌المللی را با بهره‌گیری از هواپیماهای «اف۱۶» و «اف ۳۵» که بیشتر خلبانان آنها هم آمریکایی‌اند، بر سر مردم غزه می‌اندازد. بمب‌هایی که در غزه انداخته می‌شود، مشابه بمب‌هایی است که در عراق استفاده شد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی تنها در روز اول نبرد یک هزار تُن یعنی یک میلیون کیلو مواد منفجره را بر نوار غزه ریخت؛ منطقه‌ای که مساحت آن ۳۶۰ کیلومتر مربع است. این جنایت در مقابل دیدگاه جهان از جمله اروپا و آمریکا در حال وقوع است که داعیه حمایت از حقوق بشر را دارند. آنها در این زمینه سکوت کرده‌اند.

ابوشریف به مواضع غیرانسانی‌ مقام‌های رژیم صهیونیستی از جمله وزیر جنگ این رژیم توجه نشان داد و اظهار داشت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از خفه کردن تمام مناطق نوار غزه سخن به میان آورد و حتی مصر را تهدید کرد که در صورت ارسال کمک به غزه، کاروان‌ها با اقلام بشردوستانه را بمباران خواهد کرد. وی در حالی از خفه کردن نوار غزه سخن می‌گوید که ۱۷ سال از محاصره این منطقه می‌گذرد و ابعاد این جنایت‌ها همواره مقابل دیدگان جهان قرار داشته‌است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی اشاره‌ای نیز به شمار شهدای غزه و قربانیان این جنایت داشت و گفت: در روزهای گذشته قتل عامی از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته‌است و برخی از محله‌ها به کلی نابود شدند که نمونه آن محله «الکرامه» است که با خاک یکسان شد و صدها نفر به شهادت رسیده یا مجروح شدند. بسیاری از این بمباران‌ها در ساعات نیمه شب و بدون هشدار قبلی انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تا کنون یک هزار و ۵۰۰ فسطینی در عملیات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و ۵هزار نفر نیز زخمی شده‌اند که یک سوم این تعداد، کودکان و زنان هستند. این آمار و نیز سکوت در برابر جنایت‌ها از سقوط ارزش‌های انسانی در غرب نشان دارد. باید یک بار دیگر در این ارزش‌ها بازنگری و بازتعریف صورت بگیرد.

ابوشریف به علل وقوع طوفان الاقصی اشاره و تصریح کرد: دلیل نخست این است که ۷۲ درصد مردم غزه، خود نیز آوارگان هستند که از سال ۱۹۴۸ وارد این منطقه شدند. بنابراین بیش از دو سوم از مردم نوار غزه جزو آوارگان و پناهندگان هستند. دلیل دوم این است که غزه از ۱۷ سال قبل محاصره شده‌ و متاسفانه دنیا هیچ کاری برای مردم این منطقه انجام نداده‌است. کمک‌های اعطایی به این منطقه نیز به طور قطره‌چکانی انجام گرفته‌ و در حدی بوده‌است که آنها زنده بمانند.

وی درباره اوضاع اجتماعی و اقتصادی نوار غزه هم تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد نیروی کار در نوار غزه بیکار هستند؛ حدود ۵۰ درصد از مردم نوار غزه را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که خارج از چارچوب کاری قرار می‌گیرند. بنابراین در این منطقه، شرایط زندگی بسیار سخت و دشوار است.

نماینده جهاد اسلامی در تهران افزود: سومین دلیل شکل‌گیری عملیات طوفان ‌الاقصی به تلاش رژیم صهیونیستی برای سیطره بر قدس و مسجدالاقصی ارتباط می‌یابد. همان گونه که در گذشته برای سیطره بر مسجد ابراهیمی در الخلیل کوشیدند، اینک نیز چنین برنامه‌ای را برای قدس و مسجدالاقصی دارند. پارامتر چهارم به مساله اسرا برمی‌گردد. حدود ۶ هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند و رژیم، دشوارترین شرایط را برای آنان رقم زده‌است تا جایی که بن‌گویر حتی در صدد کاستن از غذای آنان برآمده و قصد دارد آنها را از ابتدایی‌ترین حقوق یک اسیر محروم کند.

ابوشریف، پارامتر پنجم را مساله شهرک‌نشینان دانست و گفت: شهرک‌نشینان صهیونیست از بدترین و منفورترین مخلوقات خداوند هستند حتی در گذشته بر مسیحیانی که قصد عبور داشتند، آب دهان پرت می‌کردند. حتی به جرات می‌توانم بگویم که اگر برای بن‌گویر مقدور بود، بر صورت بایدن آب دهان می‌انداخت.

این مقام فلسطینی نگاهی نیز به وضعیت کرانه باختری داشت و یادآوری کرد: حدود ۶۰۰ پست ایست و بازرسی در این منطقه ایجاد شده‌ به طوری که تمام مناطق ارتباط شان با یکدیگر قطع شده‌است. به معنای واقعی کلمه، کرانه باختری با یک آپارتاید طرف است. طنز تلخ اینجاست که سازمان ملل متحد هم این مناطق را مناطق اشغالی می‌داند. بر اساس قوانین سازمان ملل متحد، کسانی که سرزمین‌شان مورد تجاوز قرار گرفته، حق دارند که در برابر اشغالگر بایستند. متاسفانه فلسطینی‌ها از این حق محروم‌ هستند.

وی اضافه کرد: فلسطینی‌ها اگر اعتراض کنند، اقدام تحریک‌آمیز به شمار می‌رود؛ در صورت تظاهرات، اقدام خشونت‌بار به حساب می‌آید. اگر اسلحه به دست بگیرند، از آنان به عنوان تروریست نام می‌برند. بنابراین می‌بینیم آمریکا با تمام وجود از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند؛ همان آمریکایی که پس از آغاز جنگ اوکراین، از کی‌یف به طور تمام قد حمایت کرد اما در مساله فلسطین از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

ابوشریف در ارتباط با برنامه‌ریزی و بسترسازی برای اجرایی شدن عملیات طوفان الاقصی، تصریح کرد: برای اجرای عملیات از قبل آمادگی‌هایی انجام شده‌بود اما نتایج به دست آمد، فراتر از انتظار ما بود. حماس به سرزمین‌های اشغالی وارد شد که با یک عکس یادگاری برگردد اما با آلبومی از دستاورد و پیروزی بازگشت؛ پیروزی که رژیم صهیونیستی را شوکه کرد و هنوز هم در شوک بسر می‌برد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از لحاظ اطلاعاتی و جاسوسی بسیار پیشرفته است، گفت: ارزش دیواری که رژیم صهیونیستی بین نوار غزه و شهرک‌های صهیونیست نشین ایجاد کرده‌است به یک میلیارد دلار می‌رسد. همچنین پهپادهای شناسایی رژیم صهیونیستی ۲۴ ساعته در آسمان غزه به پرواز در می‌آیند. در اطراف غزه انواع دوربین‌های نظارتی و دستگاه‌های شنود و استراق سمع کار گذاشته‌اند. حتی تمام خطوط تلفن همراه مردم در نوار غزه توسط صهیونیست‌ها شنود و کنترل می‌شود. در یک جمله، تمام ارکان زندگی در نوار غزه در کنترل صهیونیست‌ها است. با تمام این اقدامات جاسوسی و نظارتی-کنترلی که رژیم صهیونیستی انجام داده، به خواست و اراده خداوند دشمن کور و کر شد تا متوجه این عملیات نشود.

دستاوردهای عملیات در آینده آشکار می‌شود

حماس بجای یک عکس یادگاری، با آلبوم پیروزی بازگشت

میرابیان به ارزیابی آینده نزاع میان غزه و رژیم صهیونیست پرداخت و تصریح کرد: آنچه برای ما روشن است اینکه اسرائیل وارد غزه نخواهد شد. موضوع دیگر اینکه تا زمانی که بمباران قطع نشود، حماس حاضر به مذاکره نخواهد شد. مساله دیگر اینکه سه واژه وجود دارد که به طور دائم از زبان سربازان اسرائیلی جاری می‌شود که عبارتند از «تنگنا»، «شکست» و «ننگ و عار».

کارشناس مسائل غرب آسیا، روز شنبه ۱۵ مهرماه که عملیات طوفان‌الاقصی شروع شد را «یوم‌الله» خواند و تاکید کرد که هنوز ابعاد و پیامدهای آن آشکار نشده‌است، آیندگان به دستاوردهای این عملیات پی خواهند برد. همین که تا امروز مردم فلسطین توانسته‌اند مقاومت کنند، خود یک پیروزی است.

وی به بررسی اهداف آمریکا از ارسال ناو هواپیمابر «جرالد فورد» به منطقه پرداخت و گفت: «جان کربی» سخنگوی مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت که به دو دلیل اقدام به این کار کرده‌اند؛ نخست، ارسال پیام بازدارندگی است و اینکه جلوی تشدید درگیری‌ها گرفته شود و دوم منافع آمریکا تامین شود.

از نگاه این کارشناس، اظهارات بایدن مبنی بر اینکه هیچ شواهدی دال بر دست داشتن ایران در حملات وجود ندارد، به این معنی است که رفع تکلیف کرده‌است. این مواضع حاکی از آن است که تنها انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا برای سران کاخ سفید اهمیت دارد. هدف از ارسال ناو جرالد فورد هم راضی نگهداشتن جناح راست و لابی صهیونیسم در آمریکا است.

وی ناو هواپیمابر آمریکا را بسیار آسیب‌پذیر دانست و تصریح کرد: این آسیب‌پذیری ناو هواپیمابر جرالد فورد باعث شده‌است که آمریکایی‌ها، آن را دور از دسترس نگهدارند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا نگاهی نیز به وضعیت داخلی سرزمین‌های اشغالی داشت و گفت: این قدر این جامعه آسیب‌پذیر و وضعیت آن بحرانی است که خانواده اسرا به رئیس این رژیم مراجعه و تهدید کرده‌اند اگر اقدام به آزادی اسرا نکند، اسرائیل را به آتش خواهند کشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha