استاندار لرستان: قیمت ۴۶ قلم کالای اساسی در استان کمتر از میانگین کشوری است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای کاهش تورم گفت: ارزیابی ها نشان می دهد قیمت ۴۶ قلم کالای اساسی در استان کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز پنجشنبه در کارگروه مهار تورم و رشد تولید لرستان اظهار کرد: کارشناسانیکه برای اطلاع از قیمت کالاها در بازار اقدام به ثبت نرخ می‌کنند، باید به صورت دقیق تر انجام دهند، چراکه هرگونه تعیین قیمت کاذب موجب افزایش تورم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازرسی منظم موجب کنترل قیمت و مانع افزایش نرخ می‌شود، تاکید کرد: علت و عوامل تورم به حمل و نقل ، نبود شغل پایدار ، قاچاق کالا به استان‌های مرزی و مسکن بستگی دارد و باید در جلسات تخصصی کارگروه ها بررسی شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه برطرف کردن تورم دغدغه اصلی مسوولان است، ادامه داد: ارزیابی ها نشان می دهد از ۵۳ قلم کالا، قیمت ۴۶ قلم در استان پایین تر از میانگین کشوری است، همچنین طی یکسال گذشته نرخ تورم در لرستان بهبود یافته از رتبه یک به رتبه سوم رسیده است.

زیویار یادآور شد: حمل و نقل در تورم تأثیر بسیاری دارد و زمانی که کالا به استان وارد می‌شود در نرخ آن تاثیر گذاشته و موجب افزایش نرخ تورم می‌شود، همچنین گران بودن نرخ مسکن هم از دیگر عوامل تورم است.

وی با اشاره به اینکه بسته های پیشنهادی خوبی در لرستان وجود دارد که می‌تواند شغل و سرانه درآمد را تحت تاثیر قرار دهد افزود: سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دولتی در لرستان انجام شده و در بخش خصوصی این میزان ۲ برابر بود باتوجه به اینکه در دوران کرونا سرمایه گذاری کاهش یافت اما باید این میزان جبران شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: همچنین تورم برخی اقلام مانند برنج ایرانی ، شیر پاستوریزه و شیرخشک در استان قابل توجه است که باید این جلسات با مدت زمان کوتاه برگزا و پیش از آن نظرات کارشناسان بررسی و برای ارایه به کارگروه معرفی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha