استاندار: ذخیره اقلام اساسی در لرستان ۱۵ درصد افزایش یافت

خرم آباد – ایرنا – استاندار لرستان گفت: ذخیره اقلام اساسی ویژه عید نوروز در استان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز چهارشنبه در جلسه تنظیم بازار افزود: ذخیره سازی اقلامی مانند سیب، پرتقال، خرما، برنج، شکر، گوشت مرغ و قرمز برای عید و ماه مبارک رمضان به خوبی انجام شده و در حال پیگیری است.

وی با تاکید برای جهاد تبیین در خصوص اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: تولید و تامین برخی اقلام در لرستان شرایط بسیار مطلوبی دارد ، نرخ ۱۹ قلم کالا در استان پایین تر از میانگین کشور است که این مهم باید به درستی برای افکار عمومی تبیین شود اما برخی دستگاه های دولتی خصوص اطلاع رسانی، خوب عمل نکرده اند.

استاندار لرستان یادآور شد: ۱۷۰ تن گوشت مرغ روزانه در استان تولید می شود که ۳۰ تا۴۰ تن آن بیشتر از نیاز استان بوده و به خارج از لرستان صادر می شود، اما برای قانونمند کردن این روال، خودروهای حمل مرغ ملزم به نصب مکان یاب ( جی پی اس) شده اند.

زیویار همچنین ادامه داد: ۳۰ درصد تخم مرغ نیاز استان وارد می شود که با راه اندازی ۲ واحد تولیدی مرغ تخم گذار، استان در آینده نزدیک، در این خصوص خودکفا خواهد شد.

وی دستاوردهای دولت سیزدهم را در تامین اقلام غذایی اساسی استان چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت: تا قبل از دولت، تولید برخی از این اقلام در استان ۵۰ درصد پایین تر از میزان فعلی بوده است.

وی همچنین در خصوص جایگاه لرستان در آمار منتشر شده جدول تورم و فلاکت انتقاد کرد و افزود: به نظر می رسد آمارهای منعکس شده باید بدقت بازنگری و رصد مجدد شود چراکه طی ۲ سال اخیر، در تنظیم بازار و کنترل قیمت های بازار استان اقدامات موثری انجام شده است بنابراین از اصحاب رسانه درخواست می شود نسبت به انعکاس اقدامات انجام شده حوزه اقتصادی استان به ویژه مهار تورم، تولید و تنظیم قیمت ها همکاری کنند.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان نیز گفت: ۳۰۰ تن پرتقال ویژه شب عید برای استان تامین می شود که قرارداد خرید این میزان هفته آینده با استان های شمالی منعقد خواهد شد.

غلامعلی فتحی با اشاره به ایجاد روستابازار در خرم آباد، کوهدشت و نورآباد اظهار داشت: ۲۰۰ تن سیب نیز ویژه بازار پایان سال در استان تامین و نقاطی توسط اتحادیه به منظور توزیع بدون واسطه این اقلام مشخص شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha