آشنایی نسل جوان و نوجوان با مشاهیر و مفاخر ضروری است

زاهدان- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: کشور ما مفاخر و مشاهیر برجسته‌ای دارد که دانش‌آموزان به عنوان سفیران آینده می‌توانند این میراث جاودانه را برای همیشه ماندگار کنند.

عباس شهرکی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حافظ یکی از درخشنده‌ترین ستاره‌های شعر و ادب ایران است، بیان کرد: این سرزمین مشاهیری دارد که بزرگان ادب جهان آرزوی مریدی مشاهیر ایران همچون حافظ را دارند.

وی افزود: شعر حافظ در عین اینکه مضامین بلند الهی دارد شعری هست که در سطح جامعه جاری و ساری بوده و امروز می‌بینیم بیشتر ضرب‌المثل‌های بین مردم از این اشعار برگرفته شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کشور بعد از قرآن کریم به دیوان حافظ برمی‌گردد که در بیشتر خانه‌ها وجود دارد.

وی اظهار کرد: هفته حافظ از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه در تمام نقاط سیستان و بلوچستان با اجرای برنامه‌های مختلف مانند حافظ‌شناسی و حافظ خوانی با هدف اینکه به نسل جوان و نوجوان یادآوری کنیم که کشور ما مفاخر و مشاهیر برجسته دارد، برگزار شد.

شهرکی با بیان اینکه وظیفه ما تلاش برای حفظ مواریث فرهنگی است، گفت: دانش‌آموزان به عنوان سفیران آینده حافظ اشعار حافظ شوند و این میراث جاودانه را برای همیشه ماندگار کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha