پادکست|مازندران در عطش «دانش بنیان‌ها»

ساری - ایرنا - شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران که زمانی نه چندان دور با وجود کم تعداد بودن در محاصره انبوهی از مشکلات قرار داشتند، در ۲ گذشته با حمایت همه جانبه دولت، تعدادشان تقریبا ۲ برابر شده و اکنون با قرار گرفتن در مسیر هموار، به باغ نورسته توسعه استان تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایرنا، شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران تا همین چند سال پیش به گواه گزارش هایی که در رسانه ها بارها و بارها منتشر کرد، ناامیدانه با انبوهی از مشکلات مانند کمبود فضا برای فعالیت، نبود نقدینگی و انباشت تولیدات بدون مشتری دست‌وپنجه نرم می‌ کردند و دست روی دل هر یک از جوانان نخبه فعال در کسب و کارهای دانش بنیان می گذاشتی، صدای خرد شدن استخوان های امیدشان را به وضوح قابل شنیدن بود.

در آن سال ها بسیاری از نخبگان جوان مازندرانی که با هزار امید و آرزو پس از فراغت از تحصیل به دنبال راه اندازی کسب و کار مبتنی بر علم و دانش وقتی به پارک علم و فناوری استان برای کمک و پشتیبانی مراجعه می کردند، یا با نبود فضا و مکان برای فعالیت مواجه و یا در میانه راه بدون حمایت رها می شدند. آن دسته از شرکت هایی هم که کارشان به نتیجه و تولید می رسید، پس از مدتی به خاطر ضعف هایی که در مجموعه پارک وجود داشت با انبوهی از تولیدات فاقد بازار فروش به مرز ورشکستگی می رسیدند و آه از نهادشان بر می آمد.

ورق روزگار برای این شرکت ها اما از سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت سیزدهم و بعدها با در پیش گرفتن سیاست اقتصاد مقاومتی برگشت و روز به روز مسیر توسعه و نوآوری بیشتر را پیمودند و اکنون در مجموعه پارک علم و فناوری مازندران به جایگاهی دست یافته اند که نقششان در اقتصاد دانش بنیان استان غیرقابل انکار است.

پادکست|مازندران در عطش «دانش بنیان‌ها»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha