ادعای بی بی سی درمورد اعزام سربازان اسرائیلی به مرز لبنان

تهران- ایرنا- بی بی سی در گزارشی نوشت: پس از تبادل آتش در خط مرزی لبنان و سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی نگران درگیری تازه با حزب‌الله در مناطق شمالی است و نیروهای خود را به این منطقه اعزام کرده است.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، خبرگزاری بی بی سی انگلیسی، در گزارشی به تحلیل موقعیت رژیم صهیونیستی در انتظار حمله حزب‌الله لبنان از شمال سرزمین های اشغالی پرداخته است:

براساس این گزارش: نگرانی اسرائیل در مرز شمالی سرزمین های اشغالی با لبنان قابل لمس است زیرا احتمال نفوذ از شمال وجود دارد، در چند روز گذشته چندین بار تبادل آتش صورت گرفته است. روز دوشنبه، سه سرباز اسرائیلی در درگیری با نیروهایی که از مرز لبنان عبور کرده بودند، کشته شدند اما جهاد اسلامی فلسطین مدعی شد که آنها اعضای این گروه هستند.

پس از آن، حداقل سه شبه‌نظامی حزب‌الله در حمله ارتش اسرائیل به مناطقی در لبنان در پاسخ به شلیک خمپاره کشته شدند.

این گزارش ادامه می دهد: از ۳۰۰ هزار سرباز ذخیره اسرائیلی که هم اکنون در پاسخ به حمله بی سابقه روز شنبه حماس از غزه به سوی جنوب رفته بودند، اکنون بخش بزرگی برای تقویت خطوط دفاعی به مرز شمالی فرستاده شده اند.

براساس این گزارش: افزایش نیروها به این دلیل است که دشمن دیگری در شمال سرزمین های اشغالی، اسرائیل را تهدید می کند، حزب الله (مانند حماس) از سوی انگلیس، آمریکا و سایر کشورها به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

بی بی سی در ادامه نوشت: این گروه حضور نظامی و سیاسی قدرتمندی در لبنان دارد و در کشوری بدون دولت یا رئیس جمهور کارآمد، از قدرت قابل توجهی برخوردار است. حزب الله در سال ۲۰۰۶، جنگی ویرانگر با اسرائیل انجام داد که در آن ۱۲۰۰ نفر کشته شدند.

ادعای بی بی سی درمورد اعزام سربازان اسرائیلی به مرز لبنان

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: چند روزی است که تبادل آتش در سراسر مرز بین حزب الله و نیروهای اسرائیلی وجود دارد و گروه‌های فلسطینی نیز در لبنان حضور دارند. اگر درگیری تشدید شود و جبهه جدیدی در این جنگ باز شود (که اسرائیل را وارد یک درگیری تمام عیار دیگر با لبنان کند) این موضوع در منطقه بازتاب می یابد و می‌تواند تأثیر بیشتری در خارج از منطقه نیز داشته باشد این یکی از دلایلی است که آمریکا به ارتش اسرائیل کمک می‌کند و با صدای بلند به دنیا می‌گوید آماده است به اسرائیل در دفاع از خود در برابر همه حملات کمک کند.

ورود اولین محموله تسلیحات آمریکایی به اسرائیل و استقرار یک ناو هواپیمابر آمریکایی در شرق دریای مدیترانه، این سخنان را با اقدامات عملی تأیید کرده است.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا،در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، ظهر امروز وارد سرزمین‌های اشغالی شد. آمریکا در روزهای اخیر بارها با لحنی تهدیدآمیز به حزب‌الله لبنان هشدار داده است که از درگیری با رژیم صهیونیستی دوری کند اما وضعیت محاصره غزه درحالی که مرز این منطقه با مصر نیز بسته است، دبیر کل حزب الله لبنان را به واکنش واداشته است، سید حسن نصرالله در روزهای اخیر به وضوح اعلام کرده است آمادگی مقابله با رژیم صهیونیستی را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha