توافق نهایی برای انتقال آب سد آزادی به شهر اسلام آبادغرب انجام شده است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت بالای رفع تنش آبی و تضمین آب پایدار برای شهر اسلام آبادغرب؛ از توافق نهایی برای انتقال آب سد آزادی به این شهر(با اعتباری نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد ریال) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ " محمد طیب صحرایی" شامگاه پنجشنبه در ادامه سفر خود به شهرستان اسلام آبادغرب؛ در شورای اداری استان که به بررسی مشکلات این شهرستان اختصاص داشت؛ همچنین از پیگیری جدی برای اجرای طرح راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب با تصویب بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خبر داد.

استاندار کرمانشاه در ادامه این جلسه با اشاره به محدودیت مالی برای اجرای پروژه ها با توجه به آیین نامه تفویض اختیار به استان ها در راستای تامین اعتبارات از محل مولدسازی از دستگاه های اجرایی خواست املاک و ظرفیت های تحت اختیار خود را برای مولد سازی در قالب یک طرح معرفی کنند.

صحرایی طرح مولدسازی را فقط شامل فروش و اجاره دادن اموال و دارایی ها ندانست بلکه گفت: دستگاه ها با مولدسازی باید به فکر انجام کارهایی باشند که برای اجرای طرح ها تامین اعتبار و برای آنها درآمد داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به تصویب طرحهای حوزه های مختلف مانند طرح آبرسانی به روستاها، اصلاح شبکه آب شرب و اصلاح انتقال فاضلاب شهری، نهر کشی رودخانه ارمنی، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق شهری و روستایی، احداث مدرسه و تجهیز و تعمیر مدارس، آسفالت و روکشی راه و معابر اصلی و فرعی شهری و روستایی، احداث زمین چمن مصنوعی، پروژه حوزه کشاورزی، مسکن و راه و شهرسازی روستایی و شهری(مسکن ملی) و دیگر مصوبات از دستگاه اجرایی خواست حتما آنها را در مدت زمان تعیین شده اجرایی کنند.

صحرایی در ادامه ایجاد اشتغال را همچنان اولویت استان معرفی کرد و از ارگان و ادارات خواست موانع سر راه سرمایه گذاران و واحدهای راکد را با هم افزایی بر دارند.

انتخابات مهم ترین رویداد کشور است

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر سخنان خود برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را مهم ترین رویداد کشور در چند ماه آینده عنوان کرد و از همه دستگاه اجرایی خواست برای برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری، سلامت، ایمن و رقابتی تمام شرایط را فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه امروز پنجشنبه در سفری یک روزه به شهرستان اسلام آباد غرب سفر کرد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهیدان از چند طرح اقتصادی بازدید کرد و سپس در جلسات با معتمدین و شورای اداری این شهرستان حضور یافت.

شهرستان اسلام آباد غرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha