۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۶:۱۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85256705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیران خارجه عربستان و فرانسه درباره تحولات غزه تلفنی گفت وگو کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، وزیران خارجه عربستان سعودی و فرانسه تلفنی درباره آخرین تحولات فلسطین و غزه گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی تلفنی با کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در خصوص ادامه تنش نظامی در غزه، آسیب به غیرنظامیان غیرمسلح به خاطر تداوم این اوضاع و اهمیت ایفای نقش جامعه جهانی برای توقف عملیات نظامی و حفاظت از غیرنظامیان رایزنی کردند.

وزیر خارجه عربستان سعودی در این تماس همچنین بر لزوم پایبندی به قوانین بین المللی بشردوستانه از جمله اجازه دادن برای ورود مواد غذایی و امدادرسانی به غزه و رفع محاصره آن تاکید کرد.

فیصل بن فرحان همچنین گفت که راه حل عادلانه و همه جانبه برای مسأله فلسطین تنها راه تضمین امنیت است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha