ماجدی: توانایی کمک به استقلال را نداشتم/ فعلا برنامه‌ای برای ریاست فدراسیون ندارم

تهران- ایرنا- رئیس هیئت فوتبال استان پس از پیروزی در انتخابات این هیئتف درباره پیشنهاد مدیریت باشگاه استقلال گفت: با پتانسیلی که من دارم نمی‌توانستم به استقلال کمک کنم زیرا این مسئله از من برنمی‌آید و شاید افراد دیگر بتوانند این امر را بهتر از من انجام دهند. 

به گزارش ایرنا، میرشاد ماجدی رئیس جدید هیئت فوتبال استان تهران در خصوص برنامه پیش روی این هیئت، اظهار داشت: برای تعامل با بخش‌های مختلف فوتبال و ورزش از جمله اداره ورزش و جوانان استان تهران کار خواهم کرد. تا الان هیئت فوتبال استان تهران با یک استراتژی و یک نفر پیش رفته است اما از این پس ارزان‌سازی فوتبال تهران در دستور کار قرار خواهد گرفت. تغییراتی هم در برنامه خواهد بود که البته برای تغییرات نیاز به زمان داریم. فکر نمی‌کنم در یک سال و نیم دوره مسئولیتم، بتوانم به همه آن‌ها برسم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین تغییرات ما در هیئت فوتبال تهران ارکانی هستند که مسئولیت خود را به درستی اجرا نکردند. در روزهای اخیر به‌صورت غیررسمی با بعضی بخش‌های هیئت فوتبال جلسه داشتیم، اما هنوز رسماً کارمان را شروع نکردیم. از طرف دیگر تعامل‌ با هیئت‌های شهرستانی استان تهران خیلی ضعیف بوده است و ما در بازه زمانی کوتاه مدت و سه ماهه با شفاف‌سازی به مسائل پاسخ خواهیم داد. در کل سه ماه وقت می‌خواهم تا مسائل را بررسی کنم و پاسخ بدهم.

رئیس جدید هیئت فوتبال استان تهران با اشاره به هدف تزریق نیروهای جدید به فوتبال پایتخت، عنوان کرد: فوتبال ما نیازمند ورود نیروهای جوان در عرصه مربیگری، بازیکن، داوری و مدیریت است. برای تغییرات در فوتبال کشور ابتدا باید تغییر نسل در سطح پایه و استان‌ها ایجاد شود. برای استعدادیابی کلان و سراسری برنامه ویژه‌ای داریم و حداقل تا دو سه ماه آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد که چند استعداد جدید به فوتبال تهران اضافه خواهند شد.

ماجدی درباره مشکلات خرید و فروش امتیاز تیم‌ها در سطح فوتبال تهران و تخلفات این حوزه، گفت: هر زمانی که رسما در هیئت فوتبال مستقر شوم، درباره انتقال امتیازها و تخلفات احتمالی برنامه‌ریزی می‌کنم و تا سه ماه دیگر به‌صورت شفاف به این موضوع پاسخ می‌دهم. ۱۵ سال فروش امتیاز به این شکل انجام شده است و یک شبه نمی‌توان آن را تغییر داد. در نظر داشته باشید اقتصاد فوتبال نشأت گرفته از فرهنگ و اقتصاد کشور است و نمی‌توان یک شبه قیمت امتیاز تیم‌ها را تغییر داد.

وی با تاکید بر میزان تغییرات کادر اجرایی هیئت فوتبال استان تهران، خاطرنشان کرد: به دنبال تغییرات با هدف حذف نیستم اما برای کسانی که نتوانند همراه با سیاست‌های جدید کار و معدل کاری‌ خود را ثابت کنند، جایگزین معرفی می‌شود. البته نمی‌گویم در یک ماه اخیر هم دست به فردی نمی‌زنم و در این مورد وعده‌ای نمی‌دهم.

رئیس هیئت فوتبال استان تهران درمورد تعدد مسئولیت‌ها در چهار بخش فوتبال، تصریح کرد: اگر شما به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نگاه کنید، طبق قانون دو نفر می‌توانند عضو هیئت استان‌ها باشند، اما در حال حاضر احسان اصولی، طهمورث حیدری و خداداد افشاریان عضو هیئت‌های استانی فوتبال هم هستند و بنده به‌عنوان نفر چهارم هستم. این اولین بار نیست که یک رئیس هیئت در کمیته‌های فدراسیون و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم عضو است. این موضوع رویکرد فدراسیون فوتبال نیست، رویکرد اساسنامه است. وقتی سال‌ها روی اساسنامه کار و ابلاغ شده است باید از آن تبعیت شود.

ماجدی در مورد بحث تأمین منابع مالی هیئت فوتبال استان تهران، گفت: در مورد هر هدف و اولویتی که داریم، نیازمند بودجه هستیم. قرار است با هماهنگی اعضای محترم هیئت رئیسه، کمیته بازاریابی هیئت فوتبال استان تهران را فعال کنیم تا بحث اسپانسرینگ و موارد مالی را فراهم کند. در این مورد برنامه خاصی دارم و نمی‌توانم اعلام کنم، اما تغییرات ساختاری و سخت‌افزاری خوبی خواهیم داشت.

وی در خصوص مسئولیت دادن به اعضای ائتلاف، بیان کرد: با این حال که بارها برای انتخابات هیئت فوتبال استان تهران به من توصیه شد که با اشخاصی ائتلاف کنم، اما در هیچ کدام از آن‌ها نبودم. روز آخر خود عزیزان گفتند که دوست داریم به نفع شما کنار برویم و خواسته‌ای نداریم، اما آدم کم‌هوشی نیستم که از تخصص افراد بگذرم، با این حال باید بگویم تعهدی هم به کسی ندارم.

رئیس هیئت فوتبال تهران راجع به تبانی در بازی‌ها و شرط‌بندی در رده‌های سنی فوتبال تهران، عنوان داشت: حدود ۴۰ سال است که در فوتبال کشور فعال هستم. بارها درباره این موضوع شنیدم، اما تعداد کمی توانستند مدارک ثبت شده بیاورند. برنامه دارم ماهانه یک یا دو بار فرصتی برای بیان مسائل، پیشنهاد و انتقادات از هیئت فوتبال مطرح شود تا مربیان داوران و خانواده‌ها مواردشان را با ما مطرح کنند.

وی افزود: باید ثابت کنیم که تبانی صورت گرفته است و اگر کسی مدرکی دارد، به ما بدهد زیرا برنامه داریم کمیته نظارت و ارزیابی تشکیل دهیم تا در تمامی مسابقات تهران حضور داشته باشد. البته تعداد آدم‌های ما آنقدر نیست که بتوانیم در پهنه جغرافیایی به بزرگی تهران حضور پیدا کنیم اما تمام سعی خودمان را خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره پیشنهاد مدیرعاملی استقلال گفت: با من تماس گرفتند و بحث حضورم در استقلال مطرح شد. با این حال با پتانسیلی که من دارم نمی‌توانستم به استقلال کمک کنم زیرا این مسئله از من برنمی‌آید و شاید افراد دیگر بتواننداین امر را بهتر از من انجام دهند.

وی درمورد حضور در انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال نیز خاطرنشان کرد: فعلاً هیچ برنامه‌ای برای ریاست فدراسیون فوتبال ندارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha