استقبال گرم رستمی‌ها از رئیس جمهور و مطالباتی که باید در تحقق آن کوشید

شیراز - ایرنا - ۱۵ سال از روزی که «رستم» به عنوان بیست و ششمین شهرستان فارسی موجودیتی مستقل از ممسنی یافت می‌گذرد اما مردم این شهر محروم مانده کمتر به خاطر می‌آورند که مسئولان دولتی در سطح کشوری به شهرستانشان بیایند؛ همان اتفاقی که مطالبه می کردند و امروز رئیس جمهور مردمی آن را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رستم فارس که تا سال ۸۶ بخشی از ممسنی بود اکنون شهرستانی مجزا است اما طی سال‌های گذشته چنانکه شایسته جمعیت ۱۵۰ هزار نفری آن است توسعه و آبادانی نیافته است، مردمی که تنها در دفاع مقدس ۲۲۰ شهید تقدیم کرده‌اند تا وجبی از ایران عزیز به یغما نرود.

امروز زیرساخت‌های عمرانی راهی، آب و برق، بهداشت و درمان و اقتصاد و اشتغال این شهرستان نیازمند توسعه است و این نیازمندی از نگاه عدالت محور دولت دور نمانده است؛ یکی از نمودهای این گفته افتتاح بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مصیری مرکز این شهرستان است که تا اندازی نیاز مردم را به سفر برای درمان کاهش داد و نمونه دیگر تلاش سرسختانه دولت و پیگیری استاندار برای راه‌اندازی مجدد کارخانه قندی است که به گفته استاندار فارس برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی می‌کند.

استقبالی گرم رستمی‌ها از رئیس جمهور و اینک مطالبه‌هایی که باید در تحقق آن کوشید

اکنون در دومین سفر رئیس جمهور به فارس، دیدار با مردم «رستم» در فهرست برنامه‌های ۲ روزه سفر رئیس جمهور قرار گرفت و این حضور دلچسب، شوری از سرور و شادمانی را در این شهرستان بر پا کرد.

وعده‌گاه ساعت ۱۰ صبح جمعه، ورزشگاه یادگار امام مصیری بود اما گروه گروه از مردم شهرها، روستاها و طوایف رستم هنوز ساعت به هفت نرسیده‌بود خود را به محل قرار رسانده و منتظر بودند.

برخی از مردم برای قدردانی از توجه و اقدامات انجام شده و بسیاری به مطالبه‌گری از دولت مردمی آمده بودند تا حل مشکلات شهر و روستاهایشان را از مسئولان وعده بگیرند.

یکی از مردان پای به سن گذاشته رستم در مسیر "یادگار امام" به خبرنگار ایرنا گفت: خدمت رئیس جمهور می‌روم و مطالبه‌ام این است که مشکلات جوانانمان را حل کند، جوان‌هایی تحصیل‌کرده که در جستجوی کارند.

برخی از مردم برای قدردانی از توجه و اقدامات انجام شده و بسیاری به مطالبه‌گری از دولت مردمی آمده بودند تا حل مشکلات شهر و روستاهایشان را از مسئولان وعده بگیرنددیگری، سیدعبدالله مرتضوی از طایفه عشایر قاید بود که برای طرح مطالباتش از دولت به ورزشگاه مصیری آمده بود؛ او در گفت‌ و گو با ایرنا ابتدا حضور رئیس جمهور در شهرشان را به همه مردمش تبریک گفت و ادامه داد: هشت طایفه در روستای «قایدشبی» زندگی می‌کنیم و از راه مناسب، آب، برق و گاز محرومیم و از رئیس جمهور در خواست می کنیم که با اولویت ابتدا تعمیرات جاده، آب و برق را چاره کنند.

او این گفته امام خمینی (ره) را نیز یادآور شد که "عشایر ذخیره‌های انقلابند" و با این گفته توجه بیشتر به حل مسائل آنها را از رئیس جمهور مردمی خواستار شد.

جوانی که همراه با دختر کوچک و همسرش به دیدار با رئیس جمهورش آمده بود، گفت: آمده تا با آیت الله رئیسی تجدید بیعتی دوباره کند.

او با تاکید بر کلمه "محروم" گفت: آمده تا همراه با دیگر مردم محروم رستم استقبال گرمی از رئیس جمهور داشته باشد.

رئیس جمهور ما «خَش اُومدی»

همینطور نیز بود؛ هنگامی که آیت‌الله رئیسی برای سخنرانی مقابل مردم در ورزشگاه حاضر شد؛ رستمی‌ها بی پیرایه به گویش لری یکصدا به او خوش آمد گفتند: "رئیس جمهور ما خَش اومدی، خَش اومدی".

سخنرانی رئیس جمهور در جمع گرم و پرشمار مردم رستم و برخی دیگر از شهرستان‌های همجوار نزدیک به نیم ساعت طول کشید، سخنان پرشوری که بسیار به مذاق رستمی‌ها خوش آمد و این را به خوبی در واکنش‌های خود نشان دادند.
جانا سخن از زبان ما می‌گویی

رستمی‌ها زبانی قدردان نیز داشتند، آنجا که رئیس جمهور از اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی مجدد کارخانه قند مسیری و افتتاح بیمارستان ۶۴ تخت خوابی رستم سخن گفت.

زبان حال مردم رستم در هنگام شنیدن سخنان رئیس جمهور این مصرع بود که "جانا سخن از زبان ما می‌گویی" هنگامی که گفت: ایجاد سد پارسیان از مطالبات مردم رستم و دولت مصمم به تحقق این مطالبه است، هنگامی که از ساخت مسکن برای آنهایی سخن گفت که توان لازم را ندارند و البته آنجایی که از لزوم خدمت بی منت مسئولان به مردم گفت.

از جمعه ۲۱ مهرماه خاطره‌ای دلچسب برای مردم رستم به جا ماند و اینک دولتمردان و مطالبه‌هایی که به پاس چنین استقبال گرم و چنان مردم صبوری باید در تحقق آن بکوشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha