۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85257049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محورهای خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان های بوشهر

بوشهر-ایرنا- بررسی ابعاد پیچیده عملیات طوفان‌الاقصی و محکوکیت رژیم صهیونیستی، لزوم توجه به ورزش و اماکن گردشگری برای ارتقا سطح سلامت و افزایش جذب گردشگران و حمایت صنعت از ورزش استان از محور خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر است.

عملیات غرور آفرین و تاریخی طوفان الاقصی یک سونامی علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آنها بود

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهارکرد: این عملیات دارای ویژگی های خاص، غافلگیرانه و سریع بود که از آسمان، دریا و زمین توسط جبهه مقاومت علیه صهیونست ها انجام شد.

وی گفت: مردم مظلوم فلسطین که بیش از ۷۵ سال زیر چکمه های صهیونست‌ها قرار گرفتند در مقابل دشمنان قدعلم کردند و بر رژیم صهیونیستی ضربات مهلکی وارد کردند.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی هیمنه پوشالی اطلاعاتی دشمن را در همان روز اول فروپاشید اما بعد از این شکست مفتضحانه، راهبرد رژیم صهیونیستی و رسانه های وابسته، اقدام به تصویرسازی با محوریت مظلوم نمایی آن رژیم جعلی کردند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند، از این رژیم غاصب حمایت و پشتیبانی و یک جنایت جنگی و انسانی و بشری مرتکب شدند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش کردند برای حقارت از شکست طوفان الاقصی آن را به ایران منتسب کنند اما به اذعان خودشان هیچ ردپایی وجود نداشته است.

رکنی حسینی تصریح کرد: برهم زدن برقراری روابط عادی کشورهای عرب با رژیم غاصب صهیونیست از دیگر ویژگی های طوفان الاقصی بود.

امام جمعه گناوه افزود: در این برهه حساس همه مسلمانان از عرب و غیرعرب و دولت های آنها موظفند از حماسه بی نظیر جبهه مقاومت حمایت و پشتیبانی کنند.

وی با گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان، گفت: از والدین دانش آموزان انتظار داریم ضمن ارتباط با مدارس از تهاجم سختی که دشمن علیه جوانان صورت می گیرد، نظارت بیشتری بر فرزندانشان داشته باشند تا دچار آسیب نشوند.

ظرفیت‌های گردشگری دشتستان ناشناخته مانده است

امام جمعه برازجان گفت: ظرفیت‌های گردشگری شهرستان دشتستان ناشناخته مانده که برای معرفی آنها تلاش بیشتری شود.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته برازجان اظهار کرد: ظرفیت بزرگ شهرستان در زمینه گردشگری اعم از نخلستان‌های سرسبز و زیبا، طبیعت زیبا و اماکن گردشگری، آثار تاریخی کهن، پیشینه مقاومت مردان و زنان در مقابل استبداد و استعمار ناشناخته مانده است.

وی افزود: این ظرفیت‌ها از این همه مسافر و مهمانی که در طول سال وارد استان می‌شوند کمترین سهم و بهره را دارند لذا مسئولین مربوطه باید برای معرفی افتخارات و ارزش‌های این شهرستان بیشتر تلاش کنند و غبار مهجوریت را از چهره شهرستان برطرف کنند.

امام جمعه برازجان با اشاره به روز جهانی ریشه کنی فقر گفت: فقر و غنا در مادیات و معنویات بشر، اثر می‌گذارد. اقتصاد، یک نقطه کلیدی تعیین‌کننده است. اقتصاد قوی، نقطه قوت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی، دل‌های مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به‌شدت بیمناک باشد، کسب ثروت جرم نیست اما تبعیض در توزیع منابع به شدت ممنوع است.

مصلح با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان بیان کرد: نسل صالح و سالم (انسان تراز)، یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای ارزنده جامعه ایمانی است که به طور مشخص با ۲ رکن تربیت یعنی خانواده و نظام آموزشی کارآمد، محقق می‌شود.

وی افزود: دو رکن خانه و مدرسه اگر به طور شایسته، متعهدانه و هماهنگ در عرصه تربیت فرزندان تلاش نماید، قطعاً امر مهم تأمین نسلی را که تضمین‌کننده بقا مادی و معنوی جامعه ایرانی اسلامی است، محقق می‌کنند.

مصلح با اشاره به عملیات طوفان الأقصی و شکست غیرقابل ترمیم صهیونیست‌ها بیان کرد: گروه‌های دیگر مقاومت و منطقه در جهان، معجزه گفتمان مقاومت و هزینه برای عزت را در برابر عجز گفتمان سازش و هزینه برای ذلت، با لعیان مشاهده کردند و جرأت و جسارت اقدام‌های بزرگ و کارهای به ظاهر ناشدنی را پیدا کردند و از این پس برکات این نبرد بزرگ را در همه جای جهان خواهیم دید.

صنعت در ادای مسئولیت‌های اجتماعی به ورزش جم تلاش بیشتری کند

بوشهر- امام جمعه جم گفت: صنعت در ادای مسئولیت‌های اجتماعی به ورزش پراستعداد شهرستان جم توجه بیشتری را داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم اظهار کرد: صنعت در ادای مسئولیت‌های اجتماعی به ورزش پراستعداد شهرستان جم توجه بسیار زیاد کند و از همه هیأت‌های ورزشی شهرستان پشتیبانی شود و در ترمیم و توسعه زیر ساخت‌های ورزشی توجه بیشتری شود.

وی افزود: ترمیم و اصلاح پروژه راه سیراف جم زودتر عملیاتی شود و نظارت دقیق و کاربردی از دستگاه‌های مربوطه انجام شود. مشکلی که امروز این راهی که چند سال بیش از عمر آن نمی‌گذرد دارد عدم نظارت و توجه کافی در احداث بوده است.

امام جمعه جم با اشاره به عملیات طوفان الأقصی و شکست غیرقابل ترمیم صهیونیست‌ها اظهار کرد: جبهه مقاومت به موفقیت بزرگی در این نبرد دست یافت.

وی با اشاره به بیانات ارزشمند فرمانده معظم کل‌قوا در مراسم دانش‌آموختگی نیروهای مسلح بیان کرد: نیروهای مسلح، دژ امنیت، عزت، و هویت ملی هستند و دانشگاه‌های افسری کانون‌های ارزشمند پرورش نیروی انسانی آگاه، شجاع و کارآمد هستند.

امام جمعه جم با اشاره به تلاش رژیم خبیث برای مظلوم‌نمایی و کمک رسانه‌ها استکباری جهان برای القا این موضوع در افکار عمومی جهانیان بیان کرد: عکس‌العمل دنیای اسلام در مقابل جنایات صهیونیست‌ها ضروری است.

محمدی عنوان کرد: ویژگی این عملیات بهنگام بودن، بموقع بودن و همزمان با یک تیر چند نشان را هدف گرفتن است. محاسبات صهیونیسم برای نجات خود از مخمصه داخلی و جبران ضعف بازدارندگی خارجی‌اش را درهم ریخت و آشفتگی و رسوایی بیشتری را به ارمغان آورد.

وی با اشاره به روز جهانی استاندارد گفت: استاندارد، ضرورتی انکارناپذیر در زندگی بشری است و سود حاصل از رعایت استاندارد، برای تولیدکنندگان بیش از مصرف کنندگان است. نه تنها کالا باید خدمات هم استاندارد سازی شوند

محمدی با اشاره به روز جهانی ریشه‌کنی فقر بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری در جمهوری اسلامی، دل‌های مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به‌شدت بیمناک باشد.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی کسب ثروت جرم نیست اما تبعیض در توزیع منابع به‌شدت ممنوع است. همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست.

امام جمعه جم افزود: انتظار می‌رود دولت در راستای بهبود وضع معیشت مردم شبانه روزی تلاش شود.

طوفان الاقصی موجب در هم شکستن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی شد

 امام جمعه موقت کنگان گفت: عملیات بزرگ‌ طوفان الاقصی موجب در هم شکستن هیمنه پوشالی رژیم کودک کش صهیونیستی شد.

حجت الاسلام یوسف قاسمی در نماز جمعه کنگان با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در فلسطین و تحلیلی بر عملیات بزرگ و تاریخی طوفان الاقصی اظهار کرد: این عملیات به فرموده رهبری معظم انقلاب، سازه‌های ساختار پیچیده اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و ارتش پر سر و صدای این رژیم درهم شکست.

وی بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی نماد بارز خودکفایی مقاومت و ظلم ستیزی ملت مظلوم فلسطین بویژه نیروهای مقاومت و جوانان سلحشور و شهادت طلب فلسطینی بود.

خطیب موقت جمعه کنگان تصریح کرد: بی تردید برنده این جنگ نابرابر مقاومت فلسطین خواهد بود.

قاسمی به جنایات هولناک صهیونیست‌ها در طول چند دهه اخیر از جمله کشتار جمعی، به خاک و خون کشیدن هزاران انسان بی گناه بویژه کودک و زن، استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و شیمیایی، بمب‌های فسفری و مانند آن گفت: جنایات هولناک صهیونیست‌ها با حمایت و سکوت مرگبار مدعیان دروغین حقوق بشر بویژه آمریکا و غرب صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به پایه گذاری عملیات طوفان الاقصی بر مبنای دکترین نطامی گفت: بازدارندگی، اصل هشدار، انتقال منطقه نبرد به قلمرو دشمن و دفاع از شهروندان در مقابل حملات هوایی و موشکی را چهار رکن و اصل دکترین نظامی عملیات طوفان الاقصی بود.

خطیب موقت جمعه کنگان با تحلیلی بر شخصیت کم نظیر شیخ زکزاکی و مجاهدت‌های خالصانه ایشان و ارتباط صمیمی اش با امام و رهبری و انقلاب، بیان کرد: شیخ زکزاکی از پدیده‌های عجیب روزگار ماست که توانست با دست خالی اسلام ناب را در آفریقا بویژه نیجریه ترویج دهد.

سکوت سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری پذیرفتنی نیست

امام جمعه عسلویه گفت: سکوت سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در نماز جمعه عسلویه اظهار کرد: سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری کجا هستند، چرا خفه‌خون گرفته‌اند و ساکت هستند؟ در مورد حمله‌های وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند. مدعی دفاع از حقوق بشر هستند ولی سیرت اینها ضد حقوق بشر است.

وی با تقدیر از نیروهای مسلح مقتدر و حماسه آفرین افزود: در هفته‌های اخیر عزیزان در وزارت اطلاعات تعدادی از تروریست‌هایی که قصد توطئه و ترور داشتند را دستگیر کردند و طرح‌های آنها را خنثی کردند.

امام جمعه عسلویه تاکید کرد: دولت مردمی و انقلابی خالصانه تلاش می‌کند، رئیس جمهور در سفر به استان فارس گفت در ۲۳ استان بیکاری حاد نداریم.

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه آمار بیکاری به حدود ۵ درصد رسیده است افزود: در همین سفر به استان فارس ۱۰ هزار مسکن و سه هزار قطعه زمین به مردم تحویل داده شد و کارهای بزرگی انجام شده است.

طوفان الاقصی محور وحدت امت اسلام است

امام جمعه اهرم گفت: طوفان الاقصی محور وحدت امت اسلام است و این وحدت مقدمه غروب نکبت بار نظام سلطه و از هم پاشیدن نماد استکبار یعنی صهیونیست خواهد شد.

 حجت اسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم اظهار کرد: همانطور که غذای انسان باید دوا باشد رفتار و گفتار ما هم باید تربیت ساز باشد و همانطور که غذای ناسالم انسان را مریض می‌کند رفتار و گفتار ناسالم هم جامعه را آسیب پذیر می‌کند.

وی اضافه کرد: مردم باید بدانند نظام تربیتی کشور سال‌ها توسط کسانی مدیریت شد که پول بیت المال به حلقوم آنها ریخته شد اما آموزش و الگوها غربی و آمریکایی بود و اثر آن هم در شبکه سازی مدارسی بود که در فتنه مهر گذشته نقش مؤثری در تحریک دانش آموزان داشتند.

امام جمعه اهرم افزود: بعضی از کودکان و نوجوانان به زبان انگلیسی مسلط هستند اما نماز و قرآن را نمی‌تواند بخواند این یعنی تغییر و تحریف در راهبردهای تربیتی و نفوذ قوی در بدنه مدیریت تربیتی جامعه است.

وی تصریح کرد: وقتی اولویت خانواده می‌شود آموزش زبان و آموزش موسیقی بعد که مدرک دکترا گرفت هیچ فنی و حرفه ای هم بلد نیست باز باید برود و دوره ببیند تا بتواند درآمدی داشت و زندگی خودش را مدیریت کند.

پهلوزاده با بیان اینکه طوفان الاقصی خط بطلانی بر توهم‌ها بود افزود: امروز باید قضاوت کرد که عصر گفتگوست یا موشک. طوفان الاقصی نشان داد که صهیونیست با گفتگو بیگانه است و گفتگوی تمدن‌ها نتیجه‌ای نداشت مگر اینکه ما را جز کشورهای محور شرارت به حساب آوردند.

وی بیان کرد: حرکت دفاعی محور مقاومت در فلسطین و عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه سرآغاز دوران جدید مقاومت در فلسطین اشغالی است.

امام جمعه اهرم با بیان اینکه ۱۵ مهرماه شکستی تاریخی برای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود گفت: مقام معظم رهبری فرمودند این شکست به حدی بود که ترمیم پذیر نیست.

پهلوزاده بیان کرد: اگر حزب الله لبنان به پیروزی رسیده به خاطر پذیرش ولایت و توانمندی و بومی سازی تجهیزات است، اگر حشدالشعبی و بسیج مردم عراق بر داعش پیروزی شدند بخاطر تبعیت از مرجعیت دینی و استقامت خودشان بود، اگر انصارالله یمن هم به پیروزی رسیدند بخاطر محوریت واحد دینی و خودکفایی نظامی بود و طوفان الاقصی اعلام وحدت و خودکفا شدن فلسطین است که باب پیروزی نهایی باز شده و به حول و قوه الهی اسرائیل این غده سرطانی محو و به زباله دان تاریخ انداخته خواهد شد.

خطیب جمعه اهرم گفت: تصور می‌کردند با شهادت حاج قاسم خواب راحتی خواهند داشت اما روزی هزار بار کابوسِ این غلطِ زیادی، آنها را بیچاره کرده است. نقشه نیل تا فرات آنها خواب پریشانی بیش نبود.

وی ادامه داد: دیوار حائل برای محافظت از حمله مقاومت بی اثر شد، گنبد آهنین که برای دفاع هوایی بود امروز از تار عنکبوت هم سست‌تر شده و در مقابل اراده مقاومت نفوذ پذیر شده است.

پهلوزاده ادامه داد: طوفان الاقصی عصای موسایی است که همه سحر و جادوی صهیونیست امروز را خواهد بلعید، طوفان الاقصی محور وحدت امت اسلام است و این وحدت مقدمه غروب نکبت بار نظام سلطه و از هم پاشیدن نماد استکبار یعنی صهیونیست خواهد شد.

زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان دشتی نامطلوب است

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار کرد: یک شهر ۵۰، ۶۰ هزار نفری تنها یک زمین چمن از رده خارج دارد که در طول سال مشغول تعمیرات آن هستند.

وی افزود: ورزش بانوان هم در شهرستان دشتی مورد بی‌مهری قرار گرفته، که باید این رویکرد اصلاح شود. باید مسائل و رشته‌های ورزشی اولویت بندی شود و با تدوین نقشه راه ورزش در شهرستان و عملیاتی کردن آن، مشکلات ورزش شهرستان برطرف شود.

امام جمعه خورموج بیان کرد: در این نقشه، همه هیات‌های ورزشی باید دیده شوند منتها برخی رشته‌هایی که ظرفیت و استعداد آن در شهرستان بیشتر وجود دارد باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با اشاره به ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید بیان کرد: این عزیزان در امور اشتغال، مسکن، مناسب سازی معابر، مسائل درمانی و پزشکی و ورزشی نیازمند توجه بیشتری هستند و دستگاه‌های مرتبط باید توجه بیشتری در رسیدگی به نابینایان و کم بینایان داشته باشند.

امام جمعه خورموج گفت: در وجود بعضی از این عزیزان استعدادها و توانایی‌هایی وجود دارد، به موفقیت‌هایی هم نائل شده اند که افراد بینا نتوانسته اند به این موفقیت‌ها نائل شوند.

وی با اشاره به اینکه چند روز گذشته شاهد وزیدن طوفان الاقصی بودیم افزود: طوفانی شدیدی که در چند ساعت آبرو و حیثیت پوشالی رژیم منحوس صهیونیستی مدعی ارتش چهارم دنیا را به باد داد. به گونه‌ای که تا ابد ترمیم نخواهد شد.

زاهددوست گفت: این اقدام شجاعانه حماس پاسخ به بیش از ۷۰ سال جنایت و شرارت صهیونیست‌ها بود. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: عامل این بلای بزرگ عملکرد خود صهیونیست‌ها است؛ وقتی شما درنده‌خویی و وحشی‌گری را از حد می‌گذرانید، باید منتظر «طوفان» باشید.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه خباثت و مکر ام الفساد و شیطان اکبر یعنی آمریکا باز هم برامت اسلام پنهان نماند افزود: رئیس جمهور آمریکا از غاصب و جانی حمایت کرد و با وقاحت اعلام کرد ما برای همیشه در کنار اسرائیل هستیم و محموله‌های نظامی برای اسرائیل فرستاد.

وی ادامه داد: بمب‌ها و موشک‌های اخیری که بر سر مردم مظلوم آمریکا ریخته شد آمریکایی است و از آمریکا رسانده شد. آمریکا ریشه همه ظلم‌ها است و با این اقدامات تنفر مردم جهان را نسبت به خود بیشتر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha