۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85257057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذوالنوری: رژیم صهیونیستی ولیده شیطانی نظام‌سلطه است 

قم- ایرنا - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نطفه رژیم صهیونیستی مجعول و حرام است گفت: این رژیم هیچ‌گاه ماهیت و وجود طبیعی نداشته است و ولیده شیطانی نظام‌سلطه و استکبارجهانی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: اکنون کشورهای مسلمان، بلکه غیرمسلمان در سراسر دنیا در حمایت از مردم مظلوم غزه و آرمان‌های بلند قدس، سیل خروشان جمعیت در محکومیت رژیم صهیونیستی و اربابان آن بسیج شده‌اند.

ذوالنوری همچنین رژیم صهیونیستی را دولت جعلی خواند و گفت: در سال ۱۹۶۴ با هدایت صهیونیسم بین‌الملل با اعلامیه بالفور انگلیسی و حمایت و همراهی آمریکا این نطفه حرام را در این منطقه ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: دولت بدون ملت معنا ندارد و از آنجا که اکثریت قاطع مردم فلسطین عرب و مسلمان بودند، نمی‌شد یک دولتی بدون ملت باشد، با مقوله منحوس هجرت دادن یهیودیان غاصب از سراسر دنیا برای این دولت غاصب مجعول، ملت‌سازی کردند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: همه وجود رژیم صهیونیستی جعلی و غاصبانه است، برای اینکه ملتی که به سرزمین‌های اِشغالی مهاجرت می‌کند، جایی برای زیست و سُکنی و فعالیت داشته باشد، خانه‌های مردم عرب و مسلمانان را یا غصب کردند، یا به بهای اندکی با زور
سلاح از دست آنها گرفتند، و یا آواره اردوگاه‌ها و کشورهای دیگر کردند.

وی ادامه داد: بر خرابه‌های مردم مسلمان فلسطین، شهرک‌های صهیونیستی را ایجاد کردند، سال ۱۹۶۷ چهار کشور مصر، عراق، سوریه و اردن با محوریت جمال عبدالناصر مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند.

وی بیان داشت: رژیم صهیونیستی با این کشورها درگیر شد، هشت کشور عربی مثل عربستان و سودان نیز اعلام حمایت کرده و به اردوگاهی که این چهار کشور در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند، نیرو فرستادند.

ذوالنوری در ادامه با ذکر این نکته که این جنگ به عنوان ۶ روزه معروف شد گفت: در این جنگ، چهار کشور خط مقدم و هشت کشور پشتیبان، بیش از ۶ روز در برابر رژیم صهیونیستی دوام نیاوردند، و ۲۱ هزار کشته دادند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی تنها ۸۰۰ کشته داد، و فقط ۴۴ فروند از هواپیمای آن سقوط کرد، در حالیکه این تعداد برای کشورهای عربی ۲۶۰ فروند بود.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان یادآور شد: نزدیک به ۶۰ سال خیانت‌ها، جنایت‌ها و قتل‌عام‌ها اتفاق افتاد، مردم فلسطین تنها ماندند و کشورهای عربی نیز با خط سازش از آنها فاصله گرفتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران پیروز، روح امید در نیروهای مقاومت دمیده شد، و پیام و روح و فرهنگ این انقلاب در بدنه مقاومت حلول کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حزب‌الله لبنان به تاسی از انقلاب اسلامی به وجود آمد، حرکت مقاومت در مراحل مختلف به‌رغم کشتارهای گسترده مانند صبرا و شتیلا و قتل‌عام‌های عمومی نتوانست، عزم و اراده جبهه مقاومت را متاثر از انقلاب اسلامی تحت تاثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: امروز هم پس از گذشت ۷۰ سال، به جای جنگ اعراب و اسرائیل، جنگ ۶ روزه می‌گویند.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی در آن جنگ بلندی‌های جولان را از سوریه و غزه و جزیره سینا را از مصر و کرانه باختری رود اردن را نیز از اردن گرفت و توسعه سرزمینی داد ولی عرب‌ها نتوانستند پیروزی چشمگیری به دست بیاورند.

نایب رئیس مجلس گفت: مقاومتی که در انتفاضه چیزی غیر از سنگ نداشتند که به جنگ دشمن بروند، امروز نه تنها حیفا و تلاویو بلکه دورافتاده‌ترین نقطه سرزمین‌های اشغالی را هدف پرتاب موشک‌های نقطه‌زن قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه و سرمایه مقاومت عرب‌ها ۶ روز بیشتر نیست، پناه‌گاه‌هایی هم که در سرزمین‌های اشغالی ساخته شده، ظرفیت یک هفته زندگی را دارد، چون رژیم صهیونیستی تصور نمی‌کرد روزی جنگی بتواند، یکی از ارتش های بزرگ جهان را تهدید کند.

ذوالنوری با اشاره به جنگ‌های ۶ روزه و ۳۳ روزه حزب‌الله و جنگ ۲۲ روزه غزه خاطرنشان کرد: تابو و قدرت افسانه‌ای و پوشالی که القا کرده بودند، ارتش رژیم صهیونیستی با همه پشتوانه‌های جهانی شکست ناپذیر است، با مُهر مقاومت و جهاد حزب‌الله شکسته و باطل شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان بیان کرد: امروز هنوز یک هفته از جنگ نگذشته، رژیم صهیونیستی بر اساس اعلام خودشان که همیشه اخبار را با سانسور اعلام می‌کنند بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ مجروح و نزدیک به هزار و ۵۰۰ کشته داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha