۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۵
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85257263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نفرات برتر رقابت‌های گورش نوجوانان کشور مشخص شدند

گرگان- ایرنا- رقابت‌های گورش قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان با معرفی نفرات برتر در استان گلستان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این رقابت‌ها که روز جمعه در سالن ورزشی شهدای سیمین‌شهر از توابع شهرستان گمیشان در شمال استان گلستان برگزار شد، ۳۵ گورش‌کار در قالب ۶ تیم در پنج وزن با هم رقابت کردند.

براساس اعلام نتایج این رقابت‌ها در وزن ۵۰ کیلوگرم «بصیر قلی‌زاده» از تیم گلستان‌ الف به مقام قهرمانی دست یافت و «امیر قادری» از گلستان ب به مقام دوم رسید. در این وزن «پوریا قاسمی» از اصفهان در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین در وزن ۶۰ کیلوگرم، «رئوف یلقی» از گلستان الف و «عبدالمجید کم» از گلستان ب و «عبدالرحمان آرام‌نیا» از خراسان رضوی به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند و در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز «سعید غراوی» از تیم گلستان‌ ب با شکست حریفان خود به مقام اول رسید و «یاسین کر» از گلستان الف در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین «میکائیل نصیری» از تیم اصفهان به مقام سوم دست یافت.

«عبدالواحد مرادی» و «مهدی مهرافروز» در وزن ۸۰ کیلوگرم به ترتیب از گلستان الف و اصفهان و «بصیر قرنجیک» از گلستان ب به ترتیب اول تا سوم شدند همچنین در وزن ۸۰+ کیلوگرم که ۲ گورش‌کار حضور داشتند، «دراویس توماج» از گلستان الف و «رحمت‌الله محمودی» از گلستان ب اول و دوم شدند.

در مجموع تیمی نیز تیم‌های گلستان‌ الف و ب به ترتیب اول و دوم و تیم اصفهان سوم شد.

به گزارش ایرنا، مردم ترکمن بر اهمیت کشتی سنتی «گورش» به عنوان جزئی از هویت ترکمن که برگرفته از آداب و سنن و رسوم فرهنگ منحصر به فرد مردم ترکمن است، تاکید دارند. آنان «گورش» را به عنوان نماد رادمردی، ایثارگری، احترام و تحکیم روابط با سایر ملل، حس وطن دوستی و حسن همجواری تلقی می‏‌کنند.

یکی از مراسم‌ قدیمی در بین ترکمن‌ها برگزاری مسابقات کشتی ترکمنی (کشتی با شال) است که در پایان مراسم عروسی در یک محوطه باز در حیاط صاحب جشن با حضور پهلوانان ترکمن برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha