۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85257460
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی در زنجان فعال است

زنجان- ایرنا - سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۳۰ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیردولتی در سطح استان فعال است که خدمات مورد نیاز را به گروه‌های هدف ارائه می‌کند.

روح الله خدابنده لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مراکز و دفتر مشاوره، ۱۱ مرکز به صورت تخصصی در زمینه های ازدواج و خانواده، کودکان با نیازهای ویژه، تحصیلی- تربیتی، کودک و نوجوان، سلامت جنسی خدمات ارائه می‌کند.

وی اظهار داشت: بر این اساس طی ۶ ماهه اول امسال بیش از ۱۰ هزار جلسه مشاوره برای مراجعه کنندگان ارائه شده است.

خدابنده لو یکی از اقدامات مهم این اداره کل را مداخلات کارآمد روانشناختی بهزیستی در ارتقاء سلامت روان به مراجعه کنندگان بیان و خاطرنشان کرد: در این راستا صدای مشاور بهزیستی یا خط ۱۴۸۰ از ساعت هشت صبح تا ۲۴ فعال است.

وی تصریح کرد: در این زمینه تیم تخصصی صدای مشاور تاکنون توانسته است با ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه مشکلات فردی، تحصیلی، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و ارجاع به مراکز تخصصی، موفق عمل کند.

این مسوول ادامه داد: آموزش مهارت های زندگی، آموزش پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده و آموزش والدین و توانمند سازی خانواده در بلوغ و نوجوانی، پیشگیری و کنترل کاهش طلاق، مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی در بحران ها، غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال با هدف شناسایی زود هنگام اختلال طیف اضطراب کودکان از دیگر برنامه های پیشگیرانه بهزیستی در ارتقاء سلامت روان افراد است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه‌های کمک به مشکلات اقتصادی و اجتماعی افراد مبتلا به اختلالات روان، قدم‌هایی است که سمن‌ها و مراکز خیریه می‌توانند در این راه بردارند.

خدابنده لو گفت: متاسفانه این مسائل کمتر مورد توجه خیران قرار گرفته است، در حالی‌که نقش این گروه از اختلالات و آسیب‌ها در به خطر افتادن سلامت افراد و خانواده‌ها کم نیست و می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به سایر بیماری‌ها نیز باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha