آبرسانی به ۱۰ روستای مهاباد با تانکر انجام می‌شود
عکس آرشیوی است

مهاباد - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: آبرسانی به ۱۰ روستای این شهرستان در زمان اوج مصرف آب با استفاده از تانکر و به صورت سیار انجام می‌شود.

مسعود امجدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این امر در روستاهای اوزندره، حاجی مامیان، قلعه جوغه منگور، کهنه ده‌شوگا، چهارگاه، قویطل، بهرام آباد، قالوی زندان، گنه‌دار و ایل تیمور این شهرستان در زمان اوج مصرف و به دلیل کمبود آب انجام می شود.

وی اضافه کرد: از این ۱۰ روستا، هشت مورد در مجموعه پروژه آبرسانی به ۱۴۱ روستای این شهرستان قرار دارند و ۲ روستای دیگر نیز در صورت تامین اعتبار با حفر ۲ حلقه چاه، از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد با بیان اینکه میزان پیشرفت پوشش خانواری طرح آبرسانی به ۱۴۱ روستا به ۵۰ درصد رسیده است، ادامه داد: هم اکنون لوله گذاری از مسیر سه راهی برهان به دارلک برای تامین آب شرب روستاهای محال بخش مرکزی و انتقال به بخش خلیفان به طول بیش از ۱۵ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است، اظهار کرد: هم اکنون ۱۳ روستای بخش مرکزی با جمعیتی بیش از هشت هزار و ۵۴۰ نفر تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب در قالب این طرح قرار گرفته‌اند.

امجدی تاکید کرد: روند تکمیل پروژه آبرسانی به ۱۴۱ روستای مهاباد از محل تصفیه خانه سد مهاباد بدون وقفه در حال انجام بوده و برای سال جاری نیز اعتبار یک هزار میلیارد ریال برای این امر درخواست شده است.

به گزارش ایرنا، عملیات آبرسانی به ۱۴۱ روستای بخش خلیفان و مرکزی مهاباد اواخر سال ۱۳۹۷ طی آیینی با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان کلنگ‌زنی شده بود.

هم‌اکنون شرکت آب و فاضلاب مهاباد دارای بیش از ۵۰ هزار مشترک شهری و ۱۶ هزار مشترک روستایی است و تمامی جمعیت شهری و ۸۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را تحت پوشش دارد.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه‌بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

مهاباد ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha