کره جنوبی همکاری های کره شمالی و روسیه را زیر ذره بین می برد

تهران – ایرنا – به دنبال ادعای کاخ سفید مبنی بر این که کره شمالی بیش از یک هزار کانتینر تجهیزات نظامی و مهمات به روسیه تحویل داده است تا در جنگ با اوکراین استفاده شود، یک مقام ارشد دولتی کره جنوبی امروز شنبه گفت این کشور قصد دارد اقدامات بیشتر علیه روابط نظامی بین کره شمالی و روسیه را بررسی کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، کاخ سفید روز جمعه ادعا کرد در پی نشست ماه گذشته سران دو کشور، طی هفته گذشته تصاویر ماهواره‌ای افزایش عبور و مرور خطوط راه آهن مرزی میان دو کشور را نشان داده است که می تواند نشانه ارسال سلاح و تجهیزات از کره شمالی به روسیه باشد.

در واکنش به این ادعاها، یک مقام ارشد در وزارت خارجه کره جنوبی گفت دولت "روند همکاری نظامی بین روسیه و کره شمالی را زیر نظر خواهد گرفت و اقدامات بعدی را مد نظر خواهد داشت. "

سئول ماه گذشته تحریم های یکجانبه ای را علیه ۱۰ فرد و دو نهاد درگیر در تجارت غیرقانونی تسلیحات کره شمالی با سایر کشورها از جمله روسیه اعمال کرد. کانگ سون نام وزیر دفاع کره شمالی یکی از این افراد بود.

این مقام وزارت خارجه کره جنوبی افزود: همکاری روسیه و کره شمالی در زمینه تجارت تسلیحاتی به منزله نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و تهدیدی جدی برای صلح و ثبات در شبه جزیره کره است.

وی تاکید کرد سئول از نزدیک روندهای مربوط به نقض تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را زیر نظر دارد و با همکاری جامعه بین المللی تلاش خواهد کرد اطمینان حاصل شود قطعنامه های بین المللی از طریق تلاش های دیپلماتیک به طور کامل اجرا می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha