۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85257801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۰ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان مستمری دریافت می‌کنند
عکس تزئینی است

اصفهان -ایرنا - معاون توانبخشی اداره بهزیستی استان اصفهان گفت:از مجموع ۹۰ هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان، بیش از ۵۰ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا،سید کمال صدیقی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در چهار حوزه مشارکت مردمی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، امور اجتماعی و توانبخشی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: پذیرش افراد در مراکز توانبخشی شبانه روزی استان اصفهان ظرفیت محدودی دارد و یکی از چالش‌های مهم این حوزه حمایتی است.

وی با اشاره به اینکه برای هر مدد جوی واجد شرایط بهزیستی مستمری ماهانه ۴۶۰ هزار تومان پرداخت می‌شود، افزود: این مستمری شامل معلولان نابینا، کم‌بینا، کم‌شنوا، ناشنوا، معلول ذهنی، جسمی حرکتی، آسیب نخاعی و بیماران روانی مزمن می‌شود.

معاون توانبخشی اداره بهزیستی استان اصفهان به ۱۲۷ مرکز روزانه توانبخشی بهزیستی اشاره کرد و گفت: بخشی از مددجویان در ۹۲ مرکز روزانه و شبانه خدمات دریافت می‌کنند که شامل مراکز معلولان ذهنی و آموزشی زیر ۱۴ سال، جسمی و حرکتی، بینایی و شنوایی، سالمندان، بیماران روانی مزمن، اوتیسم، معلولیتی،حرفه‌ای و کارگاه تولیدی و حمایتی همگانی است.

صدیقی همچنین گفت: چهار هزار و ۶۰۰ نفر در استان اصفهان از خدمات مراکز روزانه، چهار هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات شبانه‌روزی،۲ هزار و ۱۰۰ نفر از خدمات ویزیت از منزل و چهار هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش از خدمات مراقبت از منزل استفاده می‌کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: ۲۰ درصد از مددجویان بی سرپرست و کم بضاعت مالی و نیز مجهول الهویه نیز به صورت رایگان زیر پوشش خدمات مراکز بهزیستی استان اصفهان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha