۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبر: 85257824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت طلاق در مازندران ۱۸ درصد کاهش یافت

۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبر: 85257824
ثبت طلاق در مازندران ۱۸ درصد کاهش یافت

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه کاهش آسیب های اجتماعی در اولویت برنامه های دولت قرار دارد، ‌گفت :‌ در همین راستا آمار ثبت طلاق در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، ‌روح الله سلگی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با حضور مدیران دستگاه‌های فعال درحوزه اجتماعی در ساری افزود: با راهبری استانداری و تلاش هماهنگ دستگاه‌های مسوول مازندران در زمینه طلاق از رتبه اول به جایگاه پنجم رسید که نشانه توفیق برنامه های اجرای مدیریت استان است.

وی ادامه داد :‌ رویکرد دولت سیزدهم بر تمرکز مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی این استان برای کنترل آسیب های حوزه اجتماعی است و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در حوزه آسیب های اجتماعی نیز باید پاسخگو باشند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اهمیت ارائه آموزش های مهارتی در جامعه برای کنترل آسیب های اجتماعی خواستار مشارکت جدی رسانه‌های جمعی در این ارتباط شد.

وی با اشاره به نقش مشاوره در مقابله با آسیب های اجتماعی از فعالیت موثر واحدهای مداخله در بحران بهزیستی مازندران تقدیر کرد و افزود: با فعالسازی ۲۱۱مرکز مشاوره رایگان بهزیستی در مازندران میزان شیوع آسیب های اجتماعی بویژه طلاق در استان تحت کنترل قرار گرفت.

سلگی افزود: بهزیستی با برگزاری جلسات تخصصی مشاوره با خانواده ها وتاثیرگذاری در کاهش اختلافات خانوادگی، مانع افزایش آمار طلاق در استان شده است.

ثبت طلاق در مازندران ۱۸ درصد کاهش یافت

وی با بیان اینکه انفعال در حوزه اجتماعی پذیرفتنی نیست اظهار کرد: تدوین اطلس فرهنگی با هدف کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مازندران ضرورت دارد.

معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران افزود: دستگاه‌های آموزش وپرورش، ارشاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، دانشگاه های مازندران و علوم پزشکی و ورزش و جوانان در تهیه اطلس فرهنگی باید تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت حل مشکل اشتغال درروند کنترل آسیب های اجتماعی اعلام کرد: با همت اداره کل کارو امور اجتماعی مازندران سامانه کاریابی برای استفاده افراد جویای کار و مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در استان راه اندازی شد که نقش مهمی در کاهش مشکل اشتغال دارد.

سلگی همچنین به موضوع کودکان کار بعنوان یک چالش اساسی در حوزه اجتماعی استان اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی بهزیستی و اداره کل کار و امور اجتماعی و دیگردستگاه‌های مسئول ساماندهی کودکان کار در مازندران شتاب گرفته است.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان گزارشی از عملکرد وفعالیت های مربوط به حوزه آسیب های اجتماعی ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha