پیری جمعیت و طلاق ۲ چالش عمده اجتماعی در مازندران  است

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به تبعات ناشی از تغییر انگاره های فرهنگی گفت: پیری جمعیت و طلاق ۲ چالش عمده در استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز شنبه در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی مازندران در ساری افزود: دانشگاه مازندران موظف شد کلیه پایان نامه های دانشجویی طی پنج سال اخیر با موضوعات فرهنگی واجتماعی استان را در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد.

وی تصریح کرد : طلاق و پیری جمعیت ۲ اولویت اساسی مازندران در حوزه آسیبهای اجتماعی به شمار می روند.

این مسوول سیاسی ادامه داد: فرمانداران مکلفند هر هفته گزارش کارگروه اجتماعی با تمرکز بر این مقوله های محوری را اعلام کنند.

سلگی گفت: چالش طلاق و پیری جمعیت در مازندران تنها ریشه اقتصادی ندارد چرا که استانهایی با شاخصهای اقتصادی به مراتب بدتر با این چالشها مواجه نیستند.

این مقام مسوول در تحلیل این چالش ها خاطر نشان کرد: ریشه اصلی آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های فرهنگی مازندران در انگاره ها، آموزه ها و سبک زندگی القا شده توسط طبقه متوسط شهری مهاجر و خوش نشینی است که بی توجه به فرهنگ اصیل بومی در حال ترویج خرده فرهنگهای غیر دینی و غربی هستند.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: برنامه نفوذ فرهنگی در استان‌های شمالی توسط سرویس‌های جاسوسی قطعی و محرز است. عده ای مامور به ترویج لاابالی گری در شمال کشور هستند.

سلگی با تاکید بر ضرورت برخورد علمی و فرهنگی با چالش های اجتماعی گفت: اجرای برنامه های ایجابی فرهنگی، بازگشت به ارزشها و آداب و سنن اصیل مازندرانی وبرپایی جشنوارهای بومی محلی مهمترین راهبرد ما در مقابله با موج دین ستیزی در دیار علویان است.

وی افزود: هم‌راستایی و هماهنگی دستگاههای فرهنگی در پیشبرد سیاست محوری دولت در مواجهه با چالش های اجتماعی ضرورت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha