اعتراف ضمنی رژیم صهیونیستی به شهید کردن خبرنگار لبنانی

تهران-ایرنا- رژیم صهیونیستی که همواره از زیر بار مسئولیت جنایات خود شانه خالی می کند، از به شهادت رساندن خبرنگار لبنانی فقط ابراز تاسف کرد، اقدامی در راستای ادامه جنایت علنی رژیم تل آویو در مسکوت نگاه داشتن اخبار نوطئه بار صهیونیست ها در منطقه می باشد.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «ریچارد هچ» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره علت هدف قرار دادن خبرنگاران در مرز لبنان فقط گفت: خیلی متاسفیم.

این مقام صهیونیست بدون پذیرش مسئولیت شهادت این خبرنگار لبنانی، تنها با لفظ «بررسی می کنیم» در پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره علت حمله نظامیان صهیونیست به خبرنگاران بسنده کرد.

«گیلاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز واکنشی مشابه سخنگوی ارتش این رژیم داشت و در این باره گفت: ما قصد کشتن خبرنگاران را در حین انجام ماموریت شغلی نداریم، اما در جنگ هرچیزی ممکن است اتفاق بیافتد.

در حمله توپخانه ای جمعه شب ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران حاضر در مرز لبنان، «عسام عبدالله» لبنانی که برای خبرگزاری رویترز کار می کرد به شهادت رسید. و ۶ خبرنگار دیگر از جمله ۲ خبرنگار خبرگزاری فرانسه، ۲ خبرنگار خبرگزاری رویترز و ۲ خبرنگار الجزیره نیز زخمی شدند.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان، رژیم صهیونیستی را مسئول شهادت یا زخمی شدن خبرنگاران لبنانی در مرز با سرزمین های اشغالی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، این اولین بار نیست که ارتش رژیم صهیونیستی خبرنگاران را هدف قرار می دهد. «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی-آمریکایی که اخبار مرتبط با فلسطین را برای شبکه تلویزیونی «الجزیره» پوشش می‌داد نیز در ۱۱ ماه می ۲۰۲۲(۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱)، توسط نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفت.

وی درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

باوجود تایید قتل عمدی «ابوعاقله» و شهادت وی توسط نظامیان صهیونیست از سوی افراد حاضر در صحنه، از جمله عکاس خبرگزاری فرانسه و محکومیت این اقدام صهیونیست ها در شورای امنیت سازمان ملل، تل آویو مسئولیت این جنایت را نیز برعهده نگرفت.

وزارت خارجه لبنان نیز امروز در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: لبنان به خاطر جان باختن و زخمی شدن خبرنگاران در حمله روز گذشته نظامیان اسرائیلی به منطقه علما الشعب در جنوب لبنان به شورای امنیت شکایت می کند
این وزارتخانه افزود: حمله به خبرنگاران جنایت علیه حق آزادی اندیشه و مطبوعات و حقوق بشر و قانون بین المللی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha