بارش پاییزه در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- سیستان و بلوچستان از عصر امروز(شنبه) شاهد آغاز بارش های پاییزه است؛ مدیرکل هواشناسی استان نیز میزان بارش در جنوب این استان را تاکنون ۸.۵ میلی متر اعلام می کند.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز بارش های پاییزه در این استان گفت: عصر امروز میزان بارش در ایستگاه های باران سنجی رئیس آباد سرباز، هشت میلی متر و در داروکان از توابع نیکشهر ۸.۵ میلی متر گزارش شد.

محسن حیدری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی ها تا روز یکشنبه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: دوشنبه این شرایط برای جنوب شرق و از سه شنبه تا چهارشنبه در شمال استان و ارتفاعات جنوبی، بارش پراکنده و رعد و برق پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد شهروندان در این ایام در انجام فعالیت های کوهنوردی احتیاط و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد؛ در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش‌از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

سیستان و بلوچستان با محیط زیستی مرکب از کویر، آتشفشان، دریاچه، جنگل، دریا، آفتاب و برف جلوه گاه تمام نمای طبیعتی متمایز است.
دریاچه هامون، آتشفشان نیمه خاموش تفتان، آب های نیلگون دریای عمان، نخلستان‌های انبوه و درختان انبه جنوب سیستان و بلوچستان، مزارع وسیع زیرکشت گونه‌های مختلف محصولات گرمسیری و پوشش گیاهی منطقه کویری این استان پهناور هر بیننده‌ای را مجذوب تنوع اقلیمی خود می‌کند.
سیستان و بلوچستان تمایزش را در حوادث طبیعی بهتر نشان داده و مامن حوادثی چون سیل، خشکسالی و طوفان بوده است، بلایای طبیعی حد و مرزی نمی شناسند و گستره وسیعی از زمین لرزه، آتشفشان، سیل، قحطی و خشکسالی را در بر می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha