بارندگی در سیستان و بلوچستان همچنان تداوم دارد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی با رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان تا ۳۰ مهرماه ادامه خواهد شد.

علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این سامانه بارشی برای مناطق جنوبی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: شهروندان از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری و در ترددهای مرزی در جنوب شرق استان احتیاط کنند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد؛ در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش‌از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

سیستان و بلوچستان با محیط زیستی مرکب از کویر، آتشفشان، دریاچه، جنگل، دریا، آفتاب و برف جلوه گاه تمام نمای طبیعتی متمایز است.
دریاچه هامون، آتشفشان نیمه خاموش تفتان، آب های نیلگون دریای عمان، نخلستان‌های انبوه و درختان انبه جنوب سیستان و بلوچستان، مزارع وسیع زیرکشت گونه‌های مختلف محصولات گرمسیری و پوشش گیاهی منطقه کویری این استان پهناور هر بیننده‌ای را مجذوب تنوع اقلیمی خود می‌کند.
سیستان و بلوچستان تمایزش را در حوادث طبیعی بهتر نشان داده و مامن حوادثی چون سیل، خشکسالی و طوفان بوده است، بلایای طبیعی حد و مرزی نمی شناسند و گستره وسیعی از زمین لرزه، آتشفشان، سیل، قحطی و خشکسالی را در بر می‌گیرند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha