۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۸:۲۷
کد خبر: 85258619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان: پرونده شهادت ۲۸ رزمنده یزد به دست کومله پیگیری می‌شود

یزد- ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: جهت جمع آوری مستندات نحوه شهادت ۲۸ رزمنده یزدی در کردستان و شناسایی عاملینی که در آن دخیل بودند اقدامات حقوقی آغاز و در صورت صحت زنده بودن و حضور یکی از عاملین این اقدام غیرانسانی در اروپا، موضوع از طریق معاونت بین الملل و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه پیگیری می شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری یزد ،"محمدرضا حدادزاده" در آیین بزرگداشت این شهدا افزود: بدوا درخواست اولیای دم شهیدان استماع و مستندات هم‌رزم‌ها جمع آوری می شود.

وی افزود: با توجه به مستندات به دست آمده، چنانچه یکی از عاملین این جنایت در خارج از کشور حضور داشته و شناسایی شده باشد دادگستری استان پرونده حقوقی جدیدی را تشکیل و از طریق ساز وکارهای داخلی و بین المللی پیگیری خواهد کرد.

حدادزاده تصریح کرد: جهت تکمیل اطلاعات پرونده و با توجه به صلاحیت مراجع قضایی کردستان موضوع از طریق دادستانی کردستان و در بعد بین المللی آن از طریق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه پیگیری می شود.

این ۲۸ نوجوان رزمنده، توسط ضدانقلاب کومله در سال ۶۲ سر بریده و اجساد آنها مثله شد. مستند پولیتزر که سال گذشته توسط حوزه هنری یزد ساخته شده ، اسناد مهمی را از این جنایت ارائه کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha