رهبر شیعیان نیجریه وارد مشهد شد+فیلم

مشهد- ایرنا- "شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی" رهبر شیعیان نیجریه، صبح روز یکشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شد و مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم استقبال از وی یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، جمعی از مدیران استانی، گروههایی از مردم شهر مشهد و حامیان جبهه مقاومت و تعدادی از تشکل های دانشجویی حضور داشتند.

هنوز برنامه دیدارهای رسمی وی با مسوولان استانی مشخص نشده است.

رهبر شیعیان نیجریه وارد مشهد شد

"شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی" رهبر شیعیان نیجریه همسر و یکی از فرزندانشان در دسامبر ۲۰۱۵ در جریان حمله ارتش و نیروهای پلیس نیجریه به مراسم اربعین حسینی در منزل وی و حسینیه شهر "زاریا" در استان "کادونا" نیجریه بازداشت شدند.

در این حمله حدود ۲ هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آنها فرزندان "شیخ زکزاکی" بودند به شهادت رسیدند. سه تن دیگر از فرزندان رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز یک سال قبل از آن حمله در مراسم روز جهانی قدس در سال ۲۰۱۴ به ضرب گلوله نیروی پلیس این کشور به شهادت رسیده بودند. در نهایت این روحانی شیعه و همسرش در ۲۸ ژوییه ۲۰۲۱ توسط دادگاه عالی ایالت "کادونا" از تمام اتهامات وارده تبرئه و آزاد شدند.

شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه صبح روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۹ مهر ماه به همراه همسرش وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران شد.
وی و همسرش روز شنبه به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی رفتند که رهبر انقلاب در این دیدار شیخ زکزاکی و همسرش را مظهر مجاهد حقیقی فی سبیل الله خواندند و ضمن آروزی توفیق برای این خانواده بیان کردند: دیدار با شما بسیار خوشحال کننده بود، امیدواریم که بتوانید مجاهدت خود را ادامه دهید.

همچنین دانشگاه تهران شب گذشته طی مراسمی دکترای افتخاری خود را به شیخ زکزاکی اهدا کرد. در این مراسم حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حدادعادل، علی اکبر صالحی، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و حسن مسلمی نایینی رییس جهاد دانشگاهی حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha