«زکزاکی» مصداق «مجاهد فی سبیل‌الله» است

تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از «ابراهیم زکزاکی» به عنوان مصداق حقیقی «مجاهد فی‌سبیل‌الله» یاد کرد و او را «مصلح دربند» نامید. 

به گزارش ایرنا از مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، آیت‌الله رضا رمضانی در دیدار با حجت‌الاسلام شیخ ابراهیم زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه گفت: شما از مؤثرترین شخصیت‌ها در گسترش فرهنگ شیعه هستید و این افتخار بزرگی برای شماست که جزو سربازان بزرگ امامین انقلاب بوده و هستید.

وی ضمن تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شیخ زکزاکی در نیجریه برای گسترش فرهنگ تشیع اظهار داشت: اتفاقات بزرگی در دنیا در حال رخ دادن است. این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) منتهی خواهد شد و ان‌شاءالله عدالت مهدوی دور نیست.

رمضانی با اشاره به روزهایی که زکزاکی تحت حملات ناجوانمردانه قرار گرفته و زندانی شد، از ایشان به عنوان «مُصلِح دربند» یاد کرد و ضمن تشریح فعالیت‌های مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: بخش‌های مختلفی در مجمع فعالیت می‌کنند که از آن جمله دانشنامه ویکی‌شیعه به ۲۲ زبان، خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ به ۲۷ زبان، شبکه ماهواره‌ای ثقلین و همچنین دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) است که از ۲۹ ملیت در آن تحصیل می‌کنند.

۱۱۰ جلد کتاب اهل بیتی رونمایی می شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) با اشاره به آیین رونمایی از تازه‌های نشر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیز اظهار کرد: قرار است که طی روزهای آینده از ۱۱۰ جلد کتاب به ۲۲ زبان و پنج کتاب گویا رونمایی شود. چند هفته بعد هم مراسم رونمایی از ۳۳ جلد کتاب به زبان‌های فارسی و عربی در مورد حضرت ابوطالب(ع) را داریم و تلاش می‌کنیم یکی از مراجع عظام تقلید در این مراسم حضور یابند.

وی گفت: در حال حاضر مبلغان بومی با مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) همکاری می‌کنند که بخشی از این مبلغان از قاره آفریقا هستند و این ظرفیت بزرگ و فرصتی مغتنم است. تحولات زیادی در بخش‌های مختلف مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) رخ داده و این مجمع بسیار فعال شده است. همچنین شاهد فعال شدن بیشتر مجامع محلی در کشورهای مختلف جهان بودیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) همچنین با تجلیل از فداکاری‌های همسر شیخ ابراهیم زکزاکی، از خدای متعال برای این بانوی مجاهد سلامتی مسئلت کرد.

جنبش اسلامی نیجریه قوی تر از گذشته به راه خود ادامه می دهد

زکزاکی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با آیت‌الله رمضانی گفت: مکتب اهل‌بیت(ع) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای ما مجهول بود. آن زمان شیعیان را دارای تفکرات انحرافی می‌دانستند. زمانی که در سال ۱۹۷۳ میلادی دانشجو بودم، استادی در سر کلاس در خصوص عقاید شیعیان سخن می‌گفت و مدعی بود مواردی که مسلمانان حرام می‌دانند، شیعیان آنها را حلال می‌دانند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسلمانان در نیجریه به شدت از این انقلاب تاثیر پذیرفتند و حرکت استبصار در این کشور به وجود آمد اما دشمنان در نیجریه، شروع به تبلیغات ضدشیعی کردند و اتهامات بی‌اساسی به ما در مورد اهانت به صحابه و برخی از زنان پیامبر(ص) وارد کردند که این اتهامات به خصوص بعد از حادثه زاریا شدت گرفت.

«زکزاکی» مصداق «مجاهد فی سبیل‌الله» است

رهبر جنبش اسلامی نیجریه افزود: در حادثه زاریا به دنبال از بین بردن نهایی ما شیعیان در نیجریه بودند اما تقدیر خداوند این بود که ما باقی بمانیم و دعوت اسلامی بیش از پیش و قوی‌تر انتشار یابد. آنها کاری کردند که جنبش اسلامی نیجریه قوی‌تر از آنچه که بود، به راه خود ادامه دهد. اکنون تعداد ما قوی‌تر از هر زمانی دیگر است. عدد شیعیان در نیجریه چند برابر شده و هیچ یک از فعالیت‌هایمان در این سال‌ها متوقف نشده است، بلکه استمرار یافت.

وی افزود: ما این روزها هشتمین سالگرد حادثه زاریا را گرامی داشتیم که مصادف با سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) بود و جمعیت زیادی در شهرهای مختلف نیجریه به این مناسبت به خیابان‌ها آمدند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پایان این دیدار پرچمی مزین به نام حضرت ولی‌عصر(عج) به شیخ ابراهیم زکزاکی اهدا کرد و از مجاهدت‌های این عالم بزرگ شیعه تقدیر نمود.

رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش در ۱۹ مهر با استقبال اقشار مختلف مردم وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد. وی در ۲۲ مهر با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و در همان شب دکترای افتخاری دانشگاه تهران به عنوان نماد عالی آموزش کشور به وی اعطا شد.

زکزاکی در دسامبر ۲۰۱۵ به همراه همسر و یکی از فرزندانش در جریان حمله ارتش و نیروهای پلیس نیجریه به منزل وی و حسینیه شهر زاریا در استان "ادونای نیجریه که در آن مراسم اربعین حسینی برگزار شده بود، بازداشت شدند. در این حمله حدود ۲ هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آنها فرزندان شیخ زکزاکی بودند، به شهادت رسیدند و سه تن دیگر از فرزندان رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز یک سال قبل در مراسم روز جهانی قدس در سال ۲۰۱۴ به ضرب گلوله نیروی پلیس این کشور به شهادت رسیدند.

شیخ زکزاکی و همسرش نهایتاً سال ۱۴۰۰ توسط دادگاه عالی ایالت کادونا از تمام اتهامات وارده تبرئه و آزاد شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha