دیپلمات روس: روسیه تحریم‌های سازمان ملل برابر کره شمالی را نقض نمی کند

تهران- ایرنا - یک دیپلمات ارشد در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ریانووستی که امروز یکشنبه منتشر شده اعلام کرد مسکو تحریم های سازمان ملل متحد در برابر کره شمالی را نقض نمی کند اما قطعا مخالف اقدامات محدودکننده جدید علیه پیونگ یانگ است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رویترز، دیپلمات روس در مصاحبه با ریانووستی افزود: «روسیه به عنوان عضوی متعهد و بامسئولیت در جامعه جهانی حتما به تعهدات و الزامات بین المللی در برابر پیونگ یانگ از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد متعهد است.»

وی افزود همزمان با این تعهد ما صراحتا در برابر تصویب اقدامات محدودکننده جدید در برابر کره شمالی مخالفت خود را اعلام می کنیم.

کاخ سفید روز جمعه مدعی شد کره شمالی برای روسیه سلاح ارسال کرده است و آن را موجب افزایش نگرانی ها پیرامون گسترش روابط نظامی میان روسیه و کره شمالی خواند.

کیم جونگ اون رئیس کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اجلاسی ماه گذشته در روسیه با یکدیگر دیدار و درباره مسائل نظامی، جنگ اوکراین و احتمال کمک روسیه به کره شمالی برای برنامه ماهواره های جاسوسی دولت کره شمالی گفت و گو کردند.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم های سازمان ملل متحد درباره برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک بوده است. اخیرا شورای امنیت سازمان ملل درخواست چین و روسیه برای بازگرداندن کره شمالی به مذاکرات خلع سلاح هسته ای را با کاهش تحریم ها علیه این کشور مورد بررسی قرار می دهد.

این دیپلمات روسی در پایان سخنانش گفت خطر جنگ هسته ای به شدت در شبه جزیره کره به دلیل اقدامات واشنگتن درحال افزایش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha