اولیایی: وزیر ورزش به دنبال حل مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس است

تهران- ایرنا- عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای گفت: تمام تلاش ما این است که سال آینده استقلال در آسیا باشد. وزیر ورزش هم تلاش بسیاری می‌کند که مالکیت مشترک را برداریم تا موانع حل شود.

به گزارش ایرنا، کاظم اولیایی با اشاره به اتفاقات و حاشیه‌های اخیر در باشگاه استقلال تاکید کرد: متاسفانه از جایی آسیب می‌بینیم که می‌شناسیم. با خانی و خطیر صحبت کردم، اینکه سندی که منتشر شده توسط خانی یا فرد دیگری بوده، مشخص نیست اما کار درستی نبود و با این رفتارها دل هواداران خون می‌شود.

وی ادامه داد: البته این سند مربوط به گذشته بود و به صورت پیش‌نویس تهیه شده است و خطیر اعتقاد دارد جعل بوده و از واقعیت به دور است، البته همین اتفاقات باعث شد خطیر و نکونام کدورت‌ها را کنار بگذارند که این جای شکر دارد.

او خاطر نشان کرد: جلسه‌ای ۱۹ شهریورماه با رئیس جمهوری داشتیم، دیروز هم جلسه‌ای در آکادمی ملی المپیک داشتیم تا تکلیف حقوقی باشگاه مشخص شود و تمام تلاش ما این است که سال آینده استقلال در آسیا باشیم. وزیر ورزش هم تلاش بسیاری می‌کند که مالکیت مشترک را برداریم تا موانع حل شود. در تلاش هستیم و باید مدلی خدمت ریاست جمهوری ارائه شود که بر اساس آن همه طبق یک الگوی مشترک قابلیت فعالیت داشته باشند و اگر با همین شرایطی که الان درگیر آن هستیم حرکت کنیم در سال‌های آینده دچار مشکل خواهیم شد و برخی از باشگاه‌ها حتی در لیگ هم نمی‌توانند وارد شوند، متاسفانه به تعداد باشگاه‌ها، اساس‌نامه داریم که این باید اصلاح شود.

عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای خاطر نشان کرد: سه باشگاه فوتبالی ما، نه تنها مالکیت مشترک دارند بلکه مجمع مشترک هم دارند که این مورد پذیرش فیفا نیست و باید تعریف حقوقی درستی از این شرایط داشته باشیم. باید برخی از مسئولیت‌ها برون سپاری شود، باید کانون هواداران فعال شود، کمیته پیشکسوتان باید وارد گود شود و از این دست اقدامات باید مورد توجه قرار گیرد، فعالیت در سرخابی‌ها کار یک نفر نیست و با برون سپاری موافقم.

اولیایی در خصوص اینکه سقف قراردادها در فوتبال و باشگاه‌ها موجب بروز حاشیه و صدور بیانه‌های مختلف شده، تاکید کرد: سقف بودجه، ایجاد بحران نکرده است. فراموش نکنید از سال ۲۰۱۵ به بعد شفافیت مالی به یوفا اعلام شدد و آنها این موضوع را رعایت کردند و به ما هم سال قبل اعلام شد. پرداخت‌های جاری و قراردادها باید از درآمدها باشد که این در باشگاه‌های ما وجود ندارد. با کنترل هزینه و بالانس درآمد و هزینه موافق هستیم و این محدودیت در پرداخت را نکته مثبتی می‌بینم،‌البته هنوز کامل نیست اما باید از این فوتبال بدهکار خارج شویم چراکه مدیریت‌های ناپایدار و هزینه‌هایی که می‌شود مشکلات را بیشتر می‌کند و باید این شرایط اصلاح شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha