محله‌ها نیازمند پایگاه‌های مروج سبک زندگی هستند

اهواز - ایرنا - دبیر رویداد ملی و مدیر اندیشکده سبک زندگی با تاکید بر لزوم ایجاد پایگاه‌های مروج سبک زندگی در محله‌های کشور گفت: مردم از دین و فرهنگ فاصله نگرفته‌اند، بلکه عرصه بروز و ظهور فرهنگ اسلامی در محله‌ها طرح نشده اشت.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل عصر یکشنبه در آیین رونمایی از پوستر دومین رویداد ملی سبک زندگی اظهار کرد: در یک محله نه تنها پایگاه‌های مروج سبک زندگی اسلامی آنطور که باید وجود ندارد بلکه برخی مکان‌ها همچون هایپرمارکت‌ها، گیم‌نت‌ها، آرایشگاه‌ها به پایگاه سیک زندگی غربی در محله‌ها تبدیل شده‌اند.

وی حضور میدانی مجموعه‌ها و تشکل‌های مردمی در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را لازم و ضروری خواند و بیان کرد: بدون حضور مجموعه‌های مردمی در کنار دستگاه‌های حاکمتی رفع مشکلات و مسایل فرهنگی میسر نخواهد شد.

مدیر اندیشکده سبک زندگی، رفع مشکلات فرهنگی به ویژه در زمینه سبک زندگی را زمان‌بر خواند و حمایت رسانه‌ای، دستگاه‌های حاکمیتی و مجموعه‌های مردمی را لازمه آن دانست.

وی با تبیین روند شکل‌گیری رویداد ملی سبک زندگی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سازمان بتیلغات اسلامی خوزستان، هدف اصلی آن را حضور فعالانه مجموعه‌های مردمی در میدان عمل، حل مسایل فرهنگی و ترویج پایگاه‌های مروج سبک زندگی عنوان کرد.

عباسی‌اصل به برگزاری نخستین دوره از این رویداد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود ۴۷ مجموعه مردمی در سطح کشور گرد هم آمدند و از میان‌ آن‌ها شورای راهبردی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی مدونی از شورای راهبردی برای رویداد امسال انجام شده است و دبیرخانه این رویداد نیز در اهواز مستقر است گفت: بر این اساس یک برنامه ۱۰ ساله طراحی شده است که هر سال قرار است برای ۲ مساله از مسایل سبک زندگی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند برنامه ریزی و کار شود.

مدیر اندیشکده سبک زندگی توضیح داد: براساس تقویم این رویداد ملی، ۲۵ بهمن ماه سال جاری مصادف با سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تمامی مجموعه‌های مردمی منتخب از سراسر کشور در اهواز برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.

محله‌ها نیازمند پایگاه‌های مروج سبک زندگی هستند

فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی دغدغه همه اندیشمندان کشور

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به دغدغه‌های شکل گرفته پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی، فاصله گرفتن از این سبک زندگی را یکی از نگرانی‌های همه اندیشمندان کشور با رویکردهای مختلف عنوان کرد.

مجید منادی افزود: نبود سبک زندگی اصولی و یک روش زندگی مناسب، انسان را از کمال دور و زندگی را با چالش رو به رو می‌کند.

وی در ادامه تاثیر پیاده‌کردن سبک زندگی را موثرتر از بینش و اعتقاد دانست و تاکید کرد با توجه به اهمیت این موضوع باید در حوزه روش‌ها و اصلاح روش‌ها گام برداشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستانبرگزاری رویداد ملی سبک زندگی توسط مجموعه‌های مردمی خوزستان را افتخار آمیز خواند و گفت: در دوره نخست این رویداد شاهد برنامه‌های خوبی بودیم که انتظار می‌رود در این دوره به سطح مطلوب برسیم.

سوالاتی که رویداد ملی سبک زندگی باید پاسخ بدهد

وی، مشخص کردن اولویت‌های سبک زندگی، مبنا و چگونگی آغاز کار در این زمینه، برنامه‌ها و خروجی رویداد ملی سبک زندگی را از جمله سوالاتی است که با برگزاری این رویداد، باید به آن‌ها پاسخ داده شود.

منادی رویداد ملی سبک زندگی اسلامی را رویدادی برآمده از جمعی از افراد متدین، مطالبه‌گر و دغدغه‌مند عنوان کرد و مردمی بودن آن را نوید بخش استمرار آن دانست.

وی ادامه داد: برگزاری این رویداد حاکی از این است که اگر یک موسسه یا مجموعه مردمی در استان خوزستان تصمیم بگیرد با روش، تیم، فکر، برنامه‌ریزی و اولویت سنجی درست تصمیم‌گیری کند می‌تواند کارهای بزرگ و ارزشمندی از خود برجای بگذارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: استان خوزستان از ظرفیت بالای پرچم‌داری و پیشرو بودن در موضوعات فرهنگی برخوردار است.

در پایان این نشست فرهنگی پوستر دومین رویداد سبک ملی زندگی رونمایی شد.

محله‌ها نیازمند پایگاه‌های مروج سبک زندگی هستند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha