استاندار تهران: ساخت ۳۴۰ هزار مسکن در دست اقدام است

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم گفت: هم اکنون احداث ۳۴۰ هزار واحد مسکونی در این استان در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مسکن و همچنین ستاد بازآفرینی شهری استان تهران اظهار کرد: سهم استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۵۰۰ هزار واحد البته تعداد متقاضیان یک میلیون نفر است.

به گفته وی، احداث حدود ۴۱ هزار واحد از این تعداد در حوزه بازآفرینی شهری در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در طرح نهضت ملی از لحاظ برنامه و سقف عقب ماندگی نداریم اما استان تهران در کلیات امر با یک سری محدودیت‌ها به لحاظ کمبود زمین و شیب تند منحنی اراضی شمالی استان و همچنین کاربری ها در بخش جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب مواجه است.

استاندار تهران ادامه داد: عمدتا این کاربری‌ها کشاورزی است که به دلایلی چون فقدان منابع آبی و حتی تفکیک اراضی به قطعات کوچک‌تر، قابلیت لازم را برای کشاورزی ندارد و باید در تصمیمات مناسب و جدید در بارگذاری های آتی در سطح استان تهران در نظر گرفته شود.

استاندار تهران: ساخت ۴۳ هزار مسکن در دست اجرا است

استاندار تهران یادآور شد: با لحاظ کردن این موارد، می‌توان شهرهای منفصل از تهران و شهرستان‌ها را به عنوان الحاقی جدید به بخشی از شهرستان ها منظور کنیم و در آینده پیش بینی لازم برای چیدمان جمعیت در سطح استان تهران در برنامه ریزی ها در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته وی، جلسات شورای مسکن به صورت دوره ای برای رسیدن به وضعیت مطلوب مورد انتظار برگزار می‌شود.

تحقق ۷۰ درصدی طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در این جلسه گفت: عملیات اجرایی ۳۴۰ هزار واحد مسکن در استان تهران در بخش های مختلف آغاز شده که ۴۱ هزار واحد در بافت‌های فرسوده است

حسین جنتی با بیان اینکه ساخت بیش از ۱۰ درصد مسکن کشور مربوط به طرح نهضت ملی بر عهده استان تهران است، اظهار کرد: با این ۳۴۰ هزار واحد حدود ۷۰ درصد برنامه استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن محقق می‌شود.

وی افزود: البته کسری زمین در تهران داریم که یک هزار هکتار در کارگروه‌ها در حال بررسی است و منتظر ابلاغ هستیم که در صورت تایید نهایی بخشی از مشکلات حل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران سپس گفت: در مورد طرح جوانی جمعیت ۱۶ هزار نفر ثبت نام کردند و اخیرا نیز ۲ و ۵۰۰ نفر از خانواده‌های سه فرزند یا بیشتر شناسایی و تایید نهایی شدند که تهیه زمین برای این افراد انجام شده و طی مراسمی زمین‌ها واگذار شد و اکنون در حال واگذاری سند آنها هستیم.

جنتی در مورد ساماندهی مشاور املاک‌ تاکید کرد: ۲۱ هزار مشاور املاک در استان تهران داریم که چهار هزار و ۵۰۰ مورد به صورت غیرمجاز هستند که حدود یک هزار و ۴۰۰ املاک غیرمجاز پلمب و حدود ۸۸۰ میلیارد ریال نیز جریمه شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha