۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85259628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یاد شهدای وقایع سال ۵۸ در انزلی گرامی داشته شد

۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۹
کد خبر: 85259628
یاد شهدای وقایع سال ۵۸ در انزلی گرامی داشته شد

رشت - ایرنا - آیین پاسداشت شهیدان وقایع خونین سال ۱۳۵۸ بندرانزلی با حضور خانواده شهیدان، قشرهای مختلف مردم، فرمانده پیشین تیپ نینوا سپاه و جمعی از مسئولان این شهرستان در مسجد موسی بن جعفر (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پنج نفر از سپاه پاسداران به نام‌های علی صیاد رودکار، جعفر سماک، رحیم برجی، نادر صفایی و محمد تقی شفیعیان سال ۱۳۵۸ طی درگیری با عناصر ضدانقلاب در بندرانزلی به شهادت رسیدند.

فرمانده سابق تیپ نینوا سپاه یکشنبه شب در آیین یادواره شهدای وقایع ۵۸ بندرانزلی گفت: حادثه‌هایی از جمله وقایع ۲۳ و ۲۴ مهر ۱۳۵۸ فقط در شهر بندرانزلی رخ نداد، بلکه سراسر کشور جمهوری اسلامی ایران طی سالهای پس از پیروزی انقلاب سرشار از دلاوری ها و حماسه آفرینی‌های جوان این آب و خاک است.

سردار محمد فلکی اضافه کرد: مردم این مرز بوم در زنده نگهداشتن حماسه‌ای که شهدای وقایع ۵۸ نقش اصلی و اساسی را داشتند نقشی اساسی برعهده دارند؛ این مردم پس از شهادت این دلاورمردان به خیابانهای انزلی آمدند و سپاه را دوباره احیاء کردند.

وی تصریح کرد: حماسه‌ای که سال ۵۸ در انزلی رقم خورد چنان اثرگذار است که پس از ۴۴ سال مردم انزلی برای پاسداشت یاد و نام آنها گرد هم می آیند و یاد آنان گرامی داشته می شود؛ حماسه‌سازانی که قامت راست کردند تا قامت ما خمیده و به خاک کشیده نشود.

سردار فلکی گفت: امروز مردم بندرانزلی از افتخار آفرینی و رشادت‌های شهیدان وقایع خونین سال ۵۸ و ۴۰۸ شهید دفاع مقدس این شهرستان سربلند هستند و به خود می‌بالند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha