افزون بر ۱۱۶ میلیارد ریال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی گفت: ۱۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال طی عملکرد دولت سیزدهم برای کاهش آسیب های اجتماهی جذب و در اختیار دستگاه های اجرایی مرتبط استان قرار گرفت.

حمیدرضا خاکشور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان اعتبار ۸۲ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ جذب و برای کاهش آسیب های اجتماعی در اختیار دستگاه های اجرایی خراسان شمالی قرار گرفته است.

وی افزود: این اعتبارات در حوزه ساماندهی متکدیان، کمک به اشتغال معتادان بهبودیافته، کاهش مفاسد اخلاقی، حرفه آموزی زنان سرپرست خانوار در معرض آسیب، ساماندهی معتادان متجاهر، تجهیز مدارس سکونت گاه های غیررسمی به امکانات ورزشی و تجهیز کتابخانه های عمومی در مناطق کم برخوردار خراسان شمالی هزینه شده است.

خاکشور ادامه داد: بیشترین این اعتبارات در اختیار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی برای ساماندهی معتادان متجاهر قرار گرفته است.

وی با اشاره به تجهیز پارک بانوان در سه شهر خراسان شمالی، گفت: این پارک ها با ۱۱ میلیارد ریال اعتبار در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان مجهز شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی تصریح کرد: با توجه به اینکه بانوان نقش تأثیرگذاری در کانون خانواده و جامعه دارند بنابراین اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش نشاط آنها همانند احداث و تجهیز پارک بانوان امری ضروری است.

صدور مجوز فعالیت ۲۶ سَمن

خاکشور گفت: ۲۶ سازمان مردم نهاد(سمن) طی عملکرد دولت در استان مجوز فعالیت گرفتند که نسبت دوره قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: از این تعداد مجوز فعالیت ۱۶ سازمان مردم نهاد در سال ۱۴۰۱ صادر شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی تصریح کرد: مجوزهای صادر شده برای سمن ها بیشتر در حوزه های ازدواج، جوانان، جلوگیری از خشونت های خانوادگی، عفاف و حجاب و در زمینه سلامت بوده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha