بیش از هشت تُن مواد غذایی فاسد در جیرفت معدوم شد

جیرفت- ایرنا- رییس مرکز بهداشت جیرفت گفت: بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز از یک انبار پخش در این شهرستان جمع‌آوری و معدوم‌ شد.

دکترعلیرضا مقبلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای بازدید و بازرسی روزانه کارشناسان از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی جیرفت، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز از یک انبار جمع‌آوری و حسب دستور معاون دادستان این شهرستان برابر مقررات معدوم شد.

وی اظهار داشت: این اقلام شامل بیش از ۵۲۰ هزار عدد انواع بیسکویت، بیش از ۳۶۷ هزار عدد انواع نوشیدنی، بیش از ۱۳۸ هزار چیپس و اسنک، هفت هزار و ۹۴۰ عدد سس، ۲۴۰ عدد ماکارونی و ۱۴۴ عدد رب گوجه‌فرنگی است.

رییس مرکز بهداشت جیرفت با اشاره به اینکه بازرسی از عمده فروشی‌های و انبارهای برندهای خاص در این شهرستان به صورت مستمر انجام می‌شود ادامه داد: از شهروندان تقاضا می‌شود خرید اقلام مواد غذایی را از مراکز مجاز تهیه و هنگام خرید به تاریخ تولید و مصرف، پروانه بهداشتی و علامت سیب سلامت دقت کنند.

مقبلی اضافه کرد: به مدیران عامل شرکت ها و انبارهایی نگهداری محصولات غذایی مختلف همچون لبنیات، کیک، آبمیوه‌ها و انواع نوشابه‌ها اخطار می‌شود چنانچه در صورت بارزرسی مجدد از این اماکن توزیع و فروش، بازرسان با انباشت این حجم از مواد غذای غیرقابل مصرف مواجه شوند، ضمن پلمب و نصب بنر دال بر دلائل پلمب به مراجع قضایی معرفی و نام برند (نام تجاری) آنها نیز در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

وی افزود: بعضی از انبارهای مستقر در جیرفت که در سطح جنوب کرمان با برندهای مختلف توزیع کالا انجام می دهند برای چندمین‌بار مرتکب این تخلف شده‌اند.

بیش از هشت تُن مواد غذایی فاسد در جیرفت معدوم شد
مقبلی اظهار داشت: با توجه به سو استفاده سودجویان در استفاده از رنگ‌ها و افزودنی‌های غیرمجاز و صنعتی در برخی از موادغذایی و تنقلات، والدین محترم نسبت به خرید مواد غذایی توسط دانش‌آموزان و کودکان خود حساسیت لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی مراتب را به سامانه ۱۹۰ یا تلفن ۰۳۴۴۳۲۱۸۵۱۲ اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha