۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبر: 85259838
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اهدای عضو جوان ۲۸ ساله رفسنجانی به سه بیمار زندگی بخشید

کرمان - ایرنا - مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: اهدای چهار عضو جوان ۲۸ ساله رفسنجانی که بر اثر ضایعه مغزی در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) بستری بود، به سه بیمار جان دوباره بخشید.

به گزارش ایرنا، زهرا عظیمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مرگ مغزی مرحوم حسن محمدرضاخانی جوان رفسنجانی که دچار مرگ مغزی شد در ۲۰ مهرماه جاری توسط متخصصان اعلام و ۲۲ مهرماه مراحل دریافت رضایتمندی از خانواده این ایثارگر به منظور اهدای عضو انجام شد.

وی ادامه داد: این چهارمین عمل برداشت عضو در رفسنجان طی سال جاری بود که انجام و قلب و کلیه چپ این فرد به یک شخص و کلیه راست و کبد نیز به ۲ بیمار نیازمند اهدا شد.

مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: این دوازدهمین اهدای قلب در رفسنجان است و این شهرستان در استان کرمان شرایط اهدای قلب را دارد.

وی تاکید کرد: پزشکان بعد از انجام آزمایشات، اکوی قلب و ارسال نتایج به تهران، متوجه شدند که قلب متناسب اهدا است، لذا در حال حاضر قلب، کبد و ۲ کلیه این شخص به تهران ارسال شد تا به سه بیمار زندگی دوباره ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً قلب های اهدایی رفسنجان در تهران به بیماران پیوند زده می شوند و کبد و کلیه ها هم در استان کرمان یا فارس به بیماران اهدا می شود.

عظیمی ضمن تشکر از خانواده مرحوم محمدرضاخانی که تیم اهدای عضو را همراهی کردند، گفت: به امید اینکه هیچ ارگان سالمی در خاک مدفون نشود و هیچ نیازمند عضوی در لیست انتظار پیوند باقی نماند و این به حقیقت نمی پیوندد مگر روزی که فرهنگ اهدای عضو در همه جای شهر و کشورمان نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد بهتر است کارت اهدای عضو را تهیه کنند و این منوط به این نیست که رضایت خانواده دریافت نشود، اما وصیت قلبی فرد اهدا کننده را می رساند، لذا افراد می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره ۳۴۳۲ مراحل صدور کارت اهدای عضو را طی کنند.

اهدای عضو جوان ۲۸ ساله رفسنجانی به سه بیمار زندگی بخشید

جراح قلب و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران نیز گفت: قلب و یکی از کلیه های این اهدا کننده به بیمارستان مسیح دانشوری تهران، کلیه دیگر به بیمارستان سینا و کبد هم به بیمارستان امام خمینی (ره) در تهران منتقل می شود تا به بیماران نیازمند پیوند زده شوند.

ضرغام حسین احمدی افزود: از زمان برداشت قلب تا پیوند زدن آن به بیمار زمان طلایی سه ساعت نیاز است که با هوانیروز هماهنگ شده تا بتوان این پیوند را انجام داد.

رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha