۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85259938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هوای کرج برای تمام گروه ها ناسالم شد

۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبر: 85259938
هوای کرج برای تمام گروه ها ناسالم شد

کرج - ایرنا - مرکز کنترل ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای استان البرز گزارش داد که کیفیت هوا در بعضی مناطق شهرستان کرج به علت بروز پدیده وارونگی هوا در وضعیت ناسالم برای تمام گروه ها قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام روز دوشنبه مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) بر اساس گزارش ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در ایستگاه مترو کرج بر روی عدد ۱۵۳ قرار گرفته که بیانگر وضعیت ناسالم و قرار گرفتن در محدوده اضطرار است.

بر اساس همین گزارش شاخص آلودگی در ایستگاه های فرمانداری ساوجبلاغ، فرهنگسرا و منطقه سه شهرستان کرج به ترتیب روی ۱۲۴، ۱۳۷ و ۱۰۸ قرار دارد که بیانگر ناسالم بودن هوا برای گروه های حساس سلامت جامعه است.

همچنین وضعیت کیفی هوا در شهرستان نظرآباد با شاخص ۸۶ سالم و قابل قبول است.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: صفر تا ۵۰ پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک.

استان البرز دارای ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha