۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85290338
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هوای شهرستان فردیس در وضعیت خطر قرار گرفت

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۸:۱۳
کد خبر: 85290338
هوای شهرستان فردیس در وضعیت خطر قرار گرفت

کرج - ایرنا- ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز گزارش دادندکه شاخص آلودگی هوای شهرستان فردیس با قرار گرفتن روی عدد ۵۰۰ در وضعیت خطر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام روز سه شنبه مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، بر اساس اعلام ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان اشتهارد، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) روی عدد ۱۵۵ قرار گرفته که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا و قرار گرفتن در وضعیت اضطرار برای اشتهارد است.

همچنین با گزارش ایستگاه منطقه سه شهرستان کرج (کیانمهر) کیفیت هوای این منطقه نیز با شاخص ۱۷۲ برای تمام گروه ها ناسالم است.

کیفیت هوای شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد با شاخص های ۱۱۷ و ۱۰۷ نیز در وضعیت هشدار بوده و برای گروه های حساس ناسالم گزارش شده است.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا "شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: صفر تا ۵۰ پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک.

استان البرز دارای ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha