۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85260450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

میقاتی: منطقه در وضعیت دشواری است/ دور نگهداشتن لبنان از پیامدهای جنگ در غزه

تهران-ایرنا- نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان (موقت) در سخنانی بر تلاش دولتش برای دور نگه داشتن این کشور از پیامدهای جنگ در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه الجزیره، «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در این باره اظهار داشت: لبنان در میانه طوفان است، منطقه در وضعیت دشواری قرار دارد و هیچ کس نمی‌تواند آنچه ممکن است اتفاق بیفتد را پیش بینی کند.

وی گفت: دولت لبنان به تماس‌های داخلی و خارجی برای آرام نگه داشتن اوضاع و دور نگه داشتن لبنان از پیامدهای جنگ غزه ادامه می‌دهد.

میقاتی تصریح کرد: هیچگونه منفعتی در ماجراجویی و گشودن یک جبهه جدید از جنوب لبنان برای طرفین وجود ندارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که مناطق مرزی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی طی روزهای گذشته و همزمان با درگیری‌ها در غزه شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم اشغالگر بوده است.

نخست وزیر لبنان دو روز پیش هم رژیم صهیونیستی را مسئول شهادت و زخمی شدن خبرنگاران لبنانی در مرز با سرزمین های اشغالی اعلام کرد.

وزارت خارجه لبنان نیز در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: لبنان به خاطر جان باختن و زخمی شدن خبرنگاران در حمله روز گذشته نظامیان اسرائیلی به منطقه علما الشعب در جنوب لبنان به شورای امنیت شکایت می کند.

این وزارتخانه افزود: حمله به خبرنگاران جنایت علیه حق آزادی اندیشه و مطبوعات و حقوق بشر و قانون بین المللی است.

در حمله توپخانه ای جمعه شب ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران حاضر در مرز لبنان، «عسام عبدالله» لبنانی که برای خبرگزاری رویترز کار می کرد به شهادت رسید. و ۶ خبرنگار دیگر از جمله ۲ خبرنگار خبرگزاری فرانسه، ۲ خبرنگار خبرگزاری رویترز و ۲ خبرنگار الجزیره نیز زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha