زینب فروتن روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برنامههایی برای این منظور آغاز شده است، افزود: نخستین گام در این مسیر تعامل با مسوولان و ایجاد هماهنگی بین بخشی است که تلاش داریم با کمک فرمانداران به نقطه مطلوبی در این زمینه برسیم.
وی ادامه داد: علاوهبر آن باید نسبت به آموزش روشهای بازاریابی به صنعتگران پوشاک سنتی در این منطقه اقدام شود که دراین راستا نیز اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بندرلنگه درحال برنامهریزی است و امید میرود نتایج مطلوبی حاصل شود.
سرپرست اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بندرلنگه همچنین با اشاره به اینکه بخشی از مشتریان صنعتگران پوشاک سنتی بانوان غرب هرمزگان در کشورهای حاشیه جنوبی خلیجفارس زندگی میکنند، اظهار کرد: میتوان از این ظرفیت نیز برای توسعه بازار فروش استفاده کرد.
فروتن با اشاره به اینکه انتظار است در حفظ ، احیا و احترام به فرهنگ بومی هرمزگان بهویژه در حوزه پوشش و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی توجه بیشتری شود، اشاره کرد: حفظ پوشاک سنتی هرمزگان زنان بهویژه زنان غرب هرمزگان، نشان دهنده اهتمام حاملان فرهنگ به داشتههای هویتی خویش است که باید این را تقویت و به آن افتخار کرد.
وی گفت: البته در این راستا مشکلاتی نیز وجود دارد که باید با همکاری و تعامل و تعاون بین بخشی و همکاری جامعه محلی و مسوولان برطرف کرد.
هرمزگان یکی از مناطقی است که پوشش آن به نوعی خاص از تن پوش خلاصه نمیشود بلکه از تن پوش، حجاب و روسری گرفته تا زیورآلات را شامل میشود.
نقش و نگارهای زیبا در لباسهای بندری وتن پوش مردم هرمزگانی بهویژه پوشش زنان بکار رفته است و بهدلیل زیبایی بینظیرش و کامل بودن در حجاب آنان در کمتر استانی چنین زیبایی یافت میشود.
نظر شما