۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85260660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تظاهرات گسترده یمنی ها در حمایت از طوفان الاقصی و غزه
تظاهرات و رژه یمنی ها در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم غزه

تهران – ایرنا – مردم یمن برای اعلام حمایت از عملیات مقاومت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست موسوم به طوفان الاقصی و اعلام همدردی و پشتیبانی از مردم نوار غزه، اقدام به برگزاری تظاهرات و رژه نظامی نمادین در صنعا پایتخت این کشور کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ نت)، مردم یمن در تأیید و حمایت از عملیات طوفان الاقصی و همچنین ملت و مقاومت فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر قدس، تظاهرات گسترده برگزار کردند. همچنین یگان های امنیتی و نظامی این کشور، اقدام به برگزاری رژه نمادین کردند.

تظاهرکنندگان با حرکت در خیابان های صنعا در میدان فلسطین در تقاطع خیابان حده با خیابان شصتم، گردهم آمدند. در این تظاهرات، خالد مدانی قائم مقام اول شهردار صنعا، عبدالعظیم عدلان مسئول امور فرهنگی و جهادی وزارت دفاع یمن، محمد الوشلی شهردار منطقه السبعین در صنعاء و نمایندگان جریانات فلسطینی در یمن و شماری از مقامات محلی و اجرایی و اجتماعی و همچنین شمار زیادی از اهالی منطقه سبعین حضور یافتند.

تظاهرکنندگان، پرچم های فلسطین و شعارهایی را در تأکید بر همدردی ملت یمن و حمایت کامل آنها از ملت فلسطین و مقاومت قهرمانانه آنها و آمادگی شان برای ارسال نیرو و کمک های مردمی برای مقابله با جنایات و گردنکشی های رژیم تروریستی و اشغالگر صهیونیستی حمل می کردند.

مردم منطقه السبعین در پایتخت یمن، آمادگی کاملشان را برای مشارکت در عملیات جهاد مقدس محور مقاومت و مجاهدان فلسطینی برای آزادی سرزمین های اشغالی و مقدسات اسلامی از لوث صهیونیست ها اعلام کردند.

تظاهرکنندگان همچنین عملیات طوفان الاقصی و حماسه های مقاومت فلسطین و پیروزی های تاریخی آن علیه رژیم صهیونیستی را نشان دهنده ماهیت و ضعف صهیونیست های غاصب دانسته و ضمن اعلام حمایت از آن، تجاوز وحشیانه و تروریستی رژیم اشغالگر صهیونیستی به ملت فلسطین و کشتار کودکان، زنان و غیر نظامیان در نوار غزه تحت حمایت آمریکا و اروپا و سکوت و همدستی جامعه جهانی را به شدت محکوم کردند.

با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به دهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسراییل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، ۲هزار و ۷۵۰ فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

بر اساس گزارش های رسمی تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ فلسطینی دیگر نیز در اثر بمباران های رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha