۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85260665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گزارش دهی بلینکن به نتانیاهو درباره تور منطقه ای و مذاکراتش

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی سفر دوباره آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور به سرزمین های اشغالی فلسطین همزمان با درگیری ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل اعلام کرد که بلینکن به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره دیدارهای منطقه ای خود گزارش داده است.

به گزارش ایرنا از نیویورک، متیو (مت ) میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، «درباره تعاملات با شرکای ایالات متحده در منطقه بحث کرد و آمرین تحولات در اسرائیل را از سوی نتانیاهو دریافت کرد».

میلر گفت، بلینکن در دیدارهای خود با نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم اسرائیل در بیت المقدس، حمایت آمریکا از "حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تروریسم حماس" را تکرار کرد.

بلینکن همچنین با نحست وزیر اسرائیل درباره «هماهنگی نزدیک آمریکا با سازمان ملل و شرکای منطقه‌ای برای تسهیل در ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان» گفتگو کرد.

وی با هرتزوگ "در مورد هماهنگی جاری برای تمرکز بر ایمنی و حفاظت از غیرنظامیانی که توسط حماس در معرض آسیب قرار گرفته اند" بحث و گفتگو کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در هر دو دیدار خود درباره آزادی سریع گروگان‌هایی که در اختیار حماس هستند، صحبت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با هاکان فیدان، همتای ترک خود درباره «تلاش های دیپلماتیک برای جلوگیری از گسترش درگیری و به حداقل رساندن هزینه های انسانی جنگ» در اسرائیل گفتگو کرد.

میلر گفت: بلینکن بر لزوم توقف حملات خشونت آمیز حماس و آزادی فوری گروگان ها تاکید و از تعامل سازنده ترکیه استقبال کرد.

یک مقام ارشد ترکیه هفته گذشته به سی ان ان گفت که ترکیه فعالانه برای تامین امنیت گروگان های در اختیار حماس تلاش می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha