۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85261291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مخابراتی در بانه انجام شد

سنندج- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: ۲۴۹ میلیارد و ۵۶ میلیون ریال سرمایه گذاری در نیمه نخست سال جاری با اجرای ۱۱ پروژه مخابراتی در بانه انجام شد.

به گزارش ایرنا، آزاد حکمت روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه بانه به عنوان یک منطقه گردشگری می تواند در جذب سرمایه گذار و توسعه اقتصادی استان و حتی کشور نقش بسزایی داشته باشد، ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در این شهرستان با تامین اعتبار و تجهیزات ضروری است.

وی افزود: بیشترین پروژه های اجرا شده در بانه در حوزه شبکه ارتباطات سیار و ارتقای فناوری سایت های تلفن همراه به تعداد هفت سایت با سرمایه گذاری ۲۴۵میلیارد ریال، انجام شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: در این عملیات، فناوری سایت‌های سلیمان بگ، فرمانداری، بلوار مرزبان، بلوار عثمان آباد، بلال حبشی و سایت جاده ای بانه ارتقا یافت.

وی اعلام کرد: در حوزه دیتا نیز ۳۶۴پورت ADSL با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۶۸۸ میلیون ریال در ۲ کافوی نوری ظرفیت سازی و آماده واگذاری شد.

حکمت یادآور شد: ایجاد مرکز جدید ارائه سرویس ADSL با ظرفیت ۹۶ پورت در روستای برویشکانی با صرف اعتبار ۷۶۸ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های اجرا شده در این شهرستان به شمار می رود.

وی با اشاره به اهمیت شبکه فیبرنوری و سرویس قابل ارائه بر روی این بستر، افزود: سرعت دسترسی بالای مشتریان به فضای مجازی و انتقال محتوا در بستری امن و قابل اطمینان با هزینه کم و مقرون بصرفه از مزایای شبکه فیبر نوری است که در حال حاضر زیرساخت‌های آن در شهرستان بانه فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه در برخی از نقاط شهری این شهرستان زیرساخت‌های فیبر نوری اجرا و سرویس‌های وابسته به آن به مشتریان واگذار شده است، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۵۰۰ متر شبکه فیبر نوری و زیرساخت های سرویس FTTH در شهرک مولوی با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون ریال انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha