سرانه فضای ورزشی در مدارس استان بوشهر ۱۰ سانتی متر افزایش یافته است

بوشهر- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سرانه فضای ورزشی مدارس(به ازا هر دانش آموز) این استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون از ۷۷ به ۸۸ سانتی‌متر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، مهدی عباسیان روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در این دولت و در قالب طرح «شهید سلیمانی» (بهینه‌سازی و متناسب‌سازی فضاهای ورزشی درون مدرسه)، عملیات احداث ۳۶ زمین چمن مصنوعی با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز و تاکنون ۹۰ درصد این طرح‌ها افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: همچنین در قالب همین طرح، ۱۴ کلاس درس تربیت‌بدنی نیز احداث و به بهره‌برداری رسید و هشت سالن ورزشی نیز در مرحله پی ریزی ( فونداسیون) و تهیه سوله قرار دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: طی یک سال گذشته، ۳۵ هزار اقلام ورزشی بین یک هزار و ۴۳۲ مدرسه این استان توزیع شده است.

عباسیان ادامه داد: همچنین طی همین مدت، ۸۹ هزار و ۵۴۰ دانش‌آموز در استان بوشهر در ۱۸ رشته ورزشی در سطوح مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی با هم رقابت کردند که ضمن پرکردن اوقات فراغت و افزایش نشاط و تندرستی، زمینه کشف استعدادهایی نیز از بین این دانش‌آموزان فراهم شد.

وی یادآور شد: دعوت سه نفر از دانش‌آموزان استان بوشهر به اردوی تیم‌های ملی دو و میدانی، فوتسال و فوتبال حاصل بخشی از استعدادیابان ورزشی آموزش و پرورش استان بوشهر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: اجرای طرح «سفیران سلامت» با مشارکت ۳۲ هزار و ۳۲۰ دانش‌آموز هم استانی و کسب ۲ مقام کشوری، حضور ۱۵ هزار دانش‌آموز این استان در طرح کشوری "دادرس" ( دانش‌آموز آماده در شرایط سخت) و حضور ۹ هزار نفر از دانش‌آموزان بوشهری در طرح کشوری «محیط یار » ویژه دانش‌آموزان ابتدایی از جمله اقدامات تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش این استان طی یک سال گذشته بوده است.

عباسیان بیان کرد: اجرای طرح کشوری «آهن یاری و مکمل ویتامین دی» برای هشت هزار و ۶۹۶ دانش آموز دختر متوسطه اول و دوم و پسران مدارس شبانه روزی به مدت چهار ماه از دیگر اقدامات این معاونت ورزشی است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور و با خلاقیت اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان بوشهر، طی یک سال اخیر طرح استانی«دوشنبه های سلامتی» با مشارکت ۱۳۶ هزار دانش آموز این استان به منظور ایجاد فرصت مشارکت در ارتقای سطح دانش سلامت مدارس اجرایی شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طی دولت سیزدهم، تجهیز ۱۸۸ مدرسه مجهز به «اتاق بهداشت» در سطح استان با اعتبار یک میلیارد ریال اجرایی شده است.

عباسیان گفت: بررسی های آماری نشان می‌دهد که ۳۷ درصد دانش‌آموزان بوشهری از چاقی رنج می‌برند که از شاخص ملی ۲۰ درصدی بیشتر است.

وی ادامه داد: در قالب طرح « پاک»" ( پایش آمادگی کودکان) ۹۰ هزار و ۱۲۳ دانش‌آموز هم استانی با انجام یک سری آزمایش‌های آمادگی جسمانی برای کاهش چاقی و تغذیه مناسب در این طرح شرکت کردند که نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: اگر چه همه مدارس استان دارای معلم ورزش بوده که با ساعات اضافی عهده‌دار این مسوولیت هستند اما در مجموع نیازمند وجود ۳۲ معلم جدید برای مدارس استان برای کم‌کردن ساعات کار همکاران موجود هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha