۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85261598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک انبار لباس قاچاق در گیلان کشف شد

۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85261598
یک انبار لباس قاچاق در گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان از کشف بیش از ۱۶ میلیارد ریال لباس قاچاق در بازرسی از یک انبار در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی روز سه شنبه اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام تحقیقات و تحت‌نظر قرار دادن سوژه مورد نظر، انبار یک واحد صنفی را که داخل آن تعداد زیادی لباس قاچاق ذخیره شده بود را شناسایی کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضایی، پلیس به آدرس این مکان اعزام و در بازرسی از آن چهار هزار و ۸۷۳ لباس مردانه و زنانه قاچاق کشف کردند که ارزش تقریبی این کشفیات طبق نظر کارشناسی، ۱۶ میلیارد و ۲۹۱ میلیون ریال است.

فرمانده اتنظامی گیلان ادامه داد: در این خصوص متهمان ۳۰ و ۳۲ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی با اعلام اینکه قاچاق به عنوان یک آفت خطرناک سد راه پویایی اقتصاد و سلامت تجارت کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

پایان کار سارقان حرفه‌ای خودرو در رشت و کوچصفهان

بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، رئیس پلیس آگاهی این استان از دستگیری چهار سارق حرفه‌ای خودرو در شهرستان رشت و بخش کوچصفهان خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی اظهار داشت: در پی شکایت ۲ نفر از شهروندان در خصوص سرقت خودرو آنها و ارجاع پرونده‌ها به مرجع انتظامی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی استان گیلان از انجام تحقیقات میدانی و به دست آمدن مشخصات ظاهری چهار سارق این پرونده‌ها خبر داد و گفت: با شناسایی هویت این افراد، کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضایی با تعقیب و مراقبت چند ساعته، سارقان را در شهرستان رشت و بخش کوچصفهان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این افراد در تحقیقات پلیس به ۲ فقره سرقت خودرو پراید اعتراف کردند، افزود: سارقان ۲۹ و ۳۲ و ۴۲ و ۴۵ ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ حدادی با بیان اینکه استفاده از وسایل بازدارنده از قبیل دزدگیر، قفل پدال و فرمان در کاهش وقوع سرقت بسیار تاثیرگذار است از مردم خواست از پارک کردن خودرو در مناطق خلوت و فاقد روشنایی خودداری کنند.

کشف بیش از هزار و ۶۰۰ دارو و لوازم بهداشتی قاچاق در تالش

همچنین بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، فرمانده انتظامی تالش از کشف هزار و ۶۵۶ عدد قرص و لوازم بهداشتی خارجی قاچاق در بازرسی از یک واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد رستمی با بیان اینکه محصولات آرایشی و بهداشتی ارتباطی مستقیم با سلامتی افراد جامعه دارد، اظهار کرد: پلیس با قاچاقچیان این عرصه برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

وی در ادامه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فروش و توزیع لوازم بهداشتی قاچاق توسط متصدی یک واحد صنفی در شهرستان تالش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از انجام تحقیقات نامحسوس صورت گرفته و محرز شدن صحت موضوع خبر داد و با اعلام اینکه ماموران پلیس آگاهی به آدرس مغازه مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این واحد صنفی، هزار و ۶۵۶ عدد قرص و لوازم بهداشتی خارجی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی به معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده‌ برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha