پیکر پدر شهید «ترابی‌زاده» در بندرعباس خاکسپاری شد

بندرعباس - ایرنا - پیکر «علی ترابی‌زاده» پدر شهید «مسعود ترابی‌زاده »از شهیدان دوران دفاع مقدس استان هرمزگان عصر سه‌شنبه تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی ترابی‌زاده» که روز گذشته در سن ۸۷ سالگی به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست، امروز (سه‌شنبه) با حضور بستگان و جمعی از ایثارگران در آرامستان باغو بندرعباس تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید مسعود ترابی‌زاده فرزند سوم خانواده علی ترابی‌زاده، یکم فروردین ۱۳۴۵ در بخش فین در ۱۰۰ کیلومتری بندرعباس به دنیا آمد.

وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان جاوید و راهنمایی را در مدرسه سدید (شهید علی سایانی) سپری کرد و دوران متوسطه را تا سوم در دبیرستان شهید «چمران» بندرعباس و سال چهارم را در دبیرستان زادگاهش فین گذراند.

پیکر پدر شهید «ترابی‌زاده» در بندرعباس خاکسپاری شد

شهید ترابی‌زاده با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و در عملیات‌های «بیت المقدس»، «والفجر مقدماتی» و «کربلای یک، چهار و پنج» شرکت کرد و در همین عملیات‌ها بارها از ناحیه دست و پا مجروح و شیمیایی شد.

وی در مرحله اول عملیات کربلای پنج از ناحیه پا مصدوم شد؛ اما بعد از مداوا به واحد تخریب لشکر برگشت و در اسفند ماه سال ۱۳۶۵ در مرحله دوم عملیات کربلای پنج بر اثر اصابت گلوله به کلیه راست و ستون فقرات قطع نخاع شد و در بیمارستان «پاستور نو» تهران زیر عمل جراحی قرار گرفت و بعد از آن نتوانست روی پاهایش بایستد و برای همیشه روی ویلچر نشست.

این شهید سخت کوش امید خود را از دست نداد و با روحیه مضاعف ادامه تحصیل داد و توانست در بهمن ماه ۱۳۷۱ مدرک کارشناسی رشته علوم سیاسی را دریافت کند.

وی در کنار تحصیل در دانشگاه در فعالیت‌های اجتماعی و هنری نیز فعال بود و ضمن تاسیس شرکت «حمل و نقل جاده‌ای» به عنوان مدیرعامل مشغول به کار شد و پس از مدتی به عنوان مدیر و صاحب امتیاز «دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی» در حوزه اعزام کاروان های زیارتی عتبات عالیات راه‌اندازی کرد.

شهید مسعود ترابی‌زاده در کنار فعالیت‌های اجتماعی خود از هنر نیز غافل نشد و با کشیدن نقاشی و نواختن سه تار زمزمه استقامت و بردباری را به گوش دیگران رسانده و از خود در زمینه نقاشی رنگ روغن آثاری زیبا به یادگار گذاشت.

وی در ۲۷ بهمن ۱۳۸۰ ازدواج کرد و همیشه ازدواج را بهترین دوران زندگی خود می دانست.

این شهید هنرمند در همان سال به اصرار دوستانش در مرکز توانبخشی جانبازان حضرت امام راحل در تهران بستری شد و پس از مدتی به خاطر درد و رنجی که در طول این سال ها همراهش بود برای مداوا به آلمان اعزام شد اما پس از معاینه مشخص شد کلیه سمت راستش از کار افتاده و کلیه چپ نیز کارایی زیادی ندارد و برای پیوند کلیه به تهران بازگشت.

وی بعد از ۱۶ سال درد و رنج در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۲ در راه بازگشت از تهران به بندرعباس در مسیر جاده سیرجان به بندرعباس براثر واژگونی خودرو خود به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha