امام جمعه شهرکرد: مشکلات مردم باید با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی رفع شود

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مشکلات شهرستان‌های استان باید با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی برطرف شود چرا که ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌ها خود موجب تشتت شده و این خود به عنوان یک آسیب به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان اردل افزود: نباید مردم شهرستان‌های مختلف به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها دچار آسیب شوند بلکه باید با هماهنگی بیشتر بین مسوولان در روند اجرای طرح‌ها سرعت‌بخشی شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به برخی عقب‌ماندگی‌های تاریخی در استان گفت: برخی از این عقب‌ماندگی‌ها در شهرستان‌ها باید به صورت جدی به عنوان مطالبه مردم، برطرف شود.

نکونام کشاورزی، آب و گردشگری را از نقاط قوت شهرستان اردل عنوان کرد و اظهار داشت: تقویت زیرساخت‌های موجود در بخش‌های آب، گردشگری و کشاورزی می‌تواند شهرستان اردل را متحول کند.

وی با بیان اینکه به‌ عنوان زبان مردم باید با طرح مسائل شتاب بیشتری به کارها بخشید، افزود: در کنار آبادانی و عمران منطقه، نباید اجازه دهیم برخی از مشکلات به یاس و ناامیدی در جامعه تبدیل شود.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: حرکتی که امام راحل با انقلاب اسلامی ایران آغاز کردند حیات اسلام، دین، قرآن، مکتب اهل بیت، کرامت انسانی، عزت و فرهنگ اصل است، که باید به آن پرداخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه کرامت به معنی عزت انسانی و زیربار طاغوت و استکبار نرفتن است، گفت: در کنار آبادی زمین باید به فکر حفظ کرامت انسان‌ها نیز بود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مدیران نه فقط باید زمین را آباد کنند، بلکه باید انسان‌ها را نیز به مقام کرامت و تعالی برسانند، ادامه داد: مسوولان فقط این وظیفه را ندارند که برای مردم خانه، آب و رفاه تامین کنند، بلکه اصل آن است که میز و اداره و مسئولیت را در راستای رساندن مردم به کرامت انسانی قرار دهند و لازمه این مهم، مُزین بودن به اخلاق، ایمان، خدامحوری، داشتن اعتقاد راسخ به شهدا است.

نکونام با اشاره به تحولات اخیر فلسطین، توضیح داد: امروز مشاهده می‌کنیم که مقاومت در یک عرصه پیروزمندانه به پیش می‌رود و جبهه مقاومت در سایه انقلاب اسلامی یک افتخار و عزت برای اسلام عزیز است.

وی افزود: در سایه انقلاب اسلامی، جبهه استکبار رو به افول است و طاغوت‌ها یکی پس از دیگری تضعیف می‌شوند.

امام جمعه شهرکرد:مشکلات شهرستان‌ها باید با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برطرف شود

رشد فزاینده اعتبارات شهرستان اردل

رییس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبار اردل در سال ۹۹ معادل ۳۰۰ میلیارد ریال بود اما همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم، اعتبارات این شهرستان در سال ۱۴۰۰ به ۸۰۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۱ به یک‌هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

علی شهریارپور افزود: همچنین در سال‌جاری نیز تاکنون یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این شهرستان مصوب شده است.

وی با اشاره به روند قابل توجه تخصیص اعتبارات مصوب در اردل اظهار داشت: در سال ۹۹ تنها ۴۹ درصد اعتبارات مصوب این منطقه تخصیص یافت در حالی میزان تخصیص اعتبارات در شهرستان اردل در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۳ و در سال ۱۴۰۱ نیز معادل ۷۱ درصد بوده است.

شهریارپور گفت: افزون بر اعتبارات تملک دارایی و استانی شهرستان اردل از اعتبارات محرومیت زدایی، سیل و زلزله و بحران نیز برخوردار شده است.

وی در خصوص اعتبارات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری افزود: سهم شهرستان اردل از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به این استان هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود که باید در مدت سه سال تخصیص می‌یافت که برای سال نخست۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

شهریارپور گفت: توجه به مناطق ویژه کم برخوردار از اولویت‌های مهم مدیریت ارشد استان است افزایش ۱۱۴درصدی اعتبارات شهرستان اردل بیانگر این موضوع است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های انسانی شهرستان اردل اظهار داشت: به غیر از توسعه نیروی انسانی باید به شبکه ارتباطی این شهرستان نیز توجه شود.

امام جمعه شهرکرد:مشکلات شهرستان‌ها باید با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برطرف شود

تبدیل شهرستان اردل به کارگاهی عمرانی

فرماندار اردل گفت: امروز با هم‌گرایی مسوولان رده بالای شهرستان و استان بسیاری از مشکلات این شهرستان برطرف شده و شهرستان به کارگاهی عمرانی تبدیل شده است.

یعقوب شکوهی افزود: میزان اعتبارات تملک دارایی و استانی سال گذشته شهرستان اردل ۷۸۰ میلیارد ریال بود و امسال با توجه مسوولان استان به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین براساس ماده ۱۷ ستاد بحران برای جبران خسارت‌های سیل مرداد سال گذشته شهرستان اردل ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که در ۳۷ نقطه این شهرستان عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز شده است.

شکوهی ادامه داد: با توجه به رانش موجود در روستای افسرآباد شهرستان اردل مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این روستا اختصاص یافت.

وی در خصوص اعتبارات سفر رییس‌جمهور به اردل گفت: تاکنون یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار معادل ۱۷ درصد اعتبارات سفر به این شهرستان اختصاص یافته است.

شکوهی آسفالت ۱۰۰ هزار مترمربع از معابر روستایی، واگذاری زمین به ۲۲۴ نفر در راستای اجرای اطرح ملی مسکن، اجرای طرح هادی برای ۲۷ روستا، زیرسازی جاده‌های ارتباطی، تامین آب آشامیدنی پایدار برای روستاها به‌عنوان یکی از مطالبات مردم و اجرای طرح‌های راه‌سازی را از جمله مهمترین پروژه‌های اجرایی در شهرستان اردل عنوان کرد.

وی با اشاره به مشکل تامین آب شهر کاج گفت: در زمان حاضر طرح آبرسانی به شهر کاج فعال است و با بهره‌برداری از این طرح افزون بر تامین آب آشامیدنی مردم منطقه این طرح به عنوان یک پدافند غیرعامل برای شهر اردل نیز به شمار می‌رود.

شکوهی فعال شدن فاضلاب دشتک و اردل پس از سال‌ها توقف، احداث ۱۲ مدرسه، توسعه طرح بیمارستان امام رضا (ع) اردل، فعال شدن دستگاه سی تی اسکن از جمله مهمترین طرح‌های در دست اجرای شهرستان اردل است.

وی تاکید کرد: با وجود اجرای طرح‌های عمرانی مختلف اما همچنان شهرستان اردل جزو شهرستان‌های محروم استان چهارمحال و بختیاری است.

شکوهی در خصوص جاده گورمیزه اردل به عنوان بزرگترین طرح فعال در این شهرستان گفت: هرچند این طرح فعال است اما پیشرفت خوبی ندارد این جاده ارتباطی باید به تونل زره متصل شود و به این صورت مشکلات مردم در تنگ درکش ورکش برطرف می‌شود.

وی همچنین بر چهارخطه شدن ورودی شهر اردل بعنوان تنها شهرستانی که از ورودی چهارخطه برخوردار نیست تاکید کرد.

شکوهی ادامه داد: شهرستان اردل جزو شهرستان‌های صنعتی استان نیست به همین دلیل باید به سمت گردشگری، شیلات و کشاورزی حرکت کرد.

شکوهی با بیان اینکه شهرستان اردل فاقد قطب و ناحیه صنعتی است گفت: اداره کل صمت باید برای فعال شدن تنها ناحیه صنعتی شهدای شهر کاج دراین شهرستان تلاش کند.

وی برضرورت احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان اردل تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اردل در ۷۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha