جهاد کشاورزی استان اردبیل رتبه اول جشنواره شهید رجایی را کسب کرد

اردبیل - ایرنا - سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل رتبه اول در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی در بین دستگاه‌های اجرایی این استان را کسب کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل، این رتبه در گروه تولیدی و خدماتی و در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۱ کسب شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل کسب این رتبه را مرهون تلاش شبانه‌روزی کارکنان مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان و کارمندان ساعی این سازمان عنوان کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان پایبند به نظم و قانون اداری بوده و با روحیه جهادی و تعهد سازمانی در خدمت تولید و تامین امنیت غذایی کشور است.

نوبخت اژدری در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان و مدیران کل ادارات اقماری با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری توسط مدیریت شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل در ۶ ماه نخست سال جاری، کسب این رتبه را نیز افتخار بزرگی برای بخش کشاورزی استان اردبیل ذکر کرد.

وی بیان کرد: گسترش واحدهای گلخانه‌ای رویکرد جدید سازمان جهاد کشاورزی استان است و تلاش می‌شود با توسعه این بخش، تولید محصول در تمام فصول سال در سطح استان ادامه داشته باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، همه فصلی بودن امکان برداشت محصول، صرفه‌جویی در مصرف آب، اشتغال بالا، سودآوری بیشتر و توسعه صادرات محصولات تولیدی را از جمله مزیت‌‎های تولید محصولات گلخانه‌ای ذکر کرد.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر با طراحی و اجرای پروژه‌های متعدد در واحدهای تخصصی سازمان جهاد کشاورزی، تحول عمیق و تاثیرگذاری در بخش کشاورزی استان آغاز شده که نتیجه آن در سال‌های آتی بیشتر نمایان خواهد شد و به همین علت باید انسجام و همکاری تنگاتنگی بین همه ادارات اقماری و شرکت‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی برای رونق تولید و افزایش بهره‌وری در این بخش وجود داشته باشد.

اژدری تاکید کرد: تلاش در جهت افزایش تولید و بهبود معیشت مردم برای کاهش و مهار تورم و تلاش مضاعف تا رسیدن به امنیت غذایی می بایست سرلوحه فعالیت تمام دست‌اندرکاران بخش تولید به خصوص فعالان حوزه کشاورزی باشد.

وی خدمت در سنگر مقدس تولید و خودکفایی را موهبتی الهی و تکلیفی ملی خواند و اضافه کرد: ارتقای سطح خدمات به کشاورزان زحمتکش به معنای خدمت به توسعه و امنیت کشور و تحقق امنیت غذایی است.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۱۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که معادل ۱.۰۹ درصد از مساحت کل کشور ایران است.

۴۳.۶ درصد از مساحت این استان شامل ۸۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۵۰.۴ درصد معادل ۹۴۹ هزار هکتار مرتع، ۳.۵ درصد برابر با ۶۳ هزار هکتار جنگل و مابقی نیز مربوط به سایر کاربری‌هاست.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با تولید حدود ۴۰۰ هزار تن گندم، ۸۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۲۷۰ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است.

محصول گندم با حدود ۲۹۰ هزار هکتار و محصول جو با حدود ۱۲۰ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha