بررسی طرح خرید اتوبوس برقی در سفر شهردار تهران به چین

تهران بزرگ - ایرنا - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اهداف سفر زاکانی را به چین تشریح کرد و از تهیه سبد پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری برای جذب فاینانس خبر داد و گفت: طرح خرید اتوبوس و تاکسی برقی نیز در این سفر بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی به دعوت رسمی شهردار پکن برای شرکت در اجلاس «راه ابریشم» به چین رفته است و در این سفر سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران وی را همراهی می کند.

یکی از دستاوردهای مهم این سفر قرارداد نهایی و آغاز به‌کار رسمی خط تولید ۷۹۱ دستگاه واگن مترو عنوان شده است.

معاون شهردار تهران روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا توضیح داد: بررسی طرح خرید و ورود تاکسی و اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت در جریان سفر زاکانی به چین از جمله مهمترین موضوعاتی است که پیگیری خواهد شد.

لطف‌الله فروزنده با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین موضوعات سفر شهردار تهران به چین، بررسی برقی‌سازی تاکسی‌هاست، افزود: در این زمینه شرکت‌های خودروساز قرار است متولی اجرای این طرح باشند.

به گفته فروزنده، در جریان این سفر همچنین قرار است خط تولید و نوع خودروهایی که در این زمینه وجود دارد، بررسی شده و درباره قیمت‌ها و نحوه‌ بستن قراردادهای آن، با طرف‌های چینی مذاکراتی انجام شود.

معاون شهردار تهران این را هم گفت که پیش از به نتیجه رسیدن مذاکرات البته نمی‌توان چندان درباره جزئیات آن سخن گفت اما در صورتی که به نتایج خوب و اجرایی در جریان این سفر برسیم، ماحصل را به در گفت‌وگو با رسانه‌ها به اطلاع شهروندان تهران خواهیم رساند.

معاون شهردار تهران همچنین با بیان اینکه فناوری‌ها و پیشرفت‌های خوبی در حوزه شهر هوشمند و صنعتی‌سازی ساختمان در کشور چین وجود دارد، افزود: این موضوعات از جمله مواردی است که در جریان این سفر مذاکراتی در رابطه با آن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در واقع هدف ما این است که بتوانیم انگیزه‌های لازم را فراهم کنیم تا هم دولت و هم سرمایه‌گذاران چینی بتوانند در پروژه‌های شهری تهران سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته فروزنده، خوشبختانه سبد پروژه‌های خوبی در پایتخت از مترو گرفته تا ساخت مجتمع‌های تفریحی و تجاری در موضوع گردشگری و پروژه‌های ساختمانی وجود دارد که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب باشد.

وی یکی دیگر از موضوعات قابل بررسی در کشور چین خرید اتوبوس برقی برای ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران عنوان کرد و گفت: بازدیدی از کارخانه‌های ساخت اتوبوس‌های برقی کشور چین در حاشیه این سفر انجام می‌شود تا هم کیفیت اتوبوس‌ها و هم قیمت آنها مورد بررسی قرار گیرد.

معاون شهردار تهران یادآور شد: می خواهیم در یک فضای رقابتی در میان شرکت‌های مختلف سازنده، بخشی از نیاز فوری پایتخت به اتوبوس‌های برقی را تأمین کنیم.

وی این را هم اضافه کرد: اولویت ما برقی کردن تاکسی‌ها، موتورهای کار و اتوبوس‌های شهر است تا بتوانیم به سمتی برویم که حمل‌ونقل و نقل عمومی تهران به سمت حمل و نقل پاک و برقی پیش برود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha